kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
منابع صهیونیستی اعلام کردند

شلیک 1000 موشک به سرزمین‌های‌اشغالی در سال 2018

رژیم صهیونیستی می‌گوید مقاومت فلسطین در سال 2018 چیزی حدود 1000 موشک به سمت سرزمین‌های ‌اشغالی شلیک کرده است. همزمان دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم گفته «اگر جنگ ادامه می‌یافت همه شهرهای اسرائیل را هدف قرار می‎دادیم.»



سرویس خارجی:

روزنامه «جروزالم پست» چاپ سرزمین‌های ‌اشغالی به مناسبت پایان سال میلادی از شمار موشک‌هایی که مقاومت فلسطین طی 12 ماه به سرزمین‌اشغال شده شلیک کرده، گزارش تهیه کرده و نوشته: حملات موشکی از غزه به سرزمین های‌اشغالی افزایش چشمگیری نسبت به سه سال گذشته داشت. در این سال بیش از 1000 موشک به اسرائیل شلیک شد.»بنابر گزارشی که ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر منتشر کرده بود، اکثر موشک‌های شلیک شده از نوار غزه به سرزمینهای‌اشغالی در ماه نوامبر (آبان و آذر ماه) و پس از لو رفتن عملیات جاسوسی نیروهای صهیونیستی در شهر «خان یونس» شلیک شده است. یک یگان عملیاتی ویژه ارتش صهیونیستی 20 آذر ماه با ورود مخفیانه به خان یونس در جنوب شرقی باریکه غزه، هفت عضو شاخه نظامی حماس از جمله «نور محمد برکه» از فرماندهان گردان‌های عزالدین قسام را به شهادت رساندند.
طبق این گزارش، در کمتر از 48 ساعت نزدیک به 500 موشک از جمله یک موشک ضد‌تانک از نوار غزه مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار داد. شدت و گستردگی این پاسخ موشکی به حدی بود که صهیونیست‌ها را وادار به پذیرش سریعترین آتش‌بس تاریخ خود کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از این روزنامه صهیونیستی، بالا رفتن تعداد موشک‌های شلیک شده از غزه به سرزمین های‌اشغالی نشان از افزایش توان نظامی مقاومت برای اخراج صهیونیست‌ها از این سرزمین‌ها دارد.به گفته وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، تعداد موشک‌های شلیک شده از نوار غزه به مناطق اسرائیلی از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون نسبت به سال ۲۰۱۷، هشت برابر شده است.ادعای مقام‌های صهیونیستی بدون ‌اشاره به این واقعیت صورت می‌گیرد که ارتش این رژیم مراکز مختلف فلسطین را بمباران می‌کنند و شلیک موشک از غزه در پاسخ به این تجاوز صهیونیست‌ها انجام می‌شود. اخیرا دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل طی گزارشی تاکید کرده که‌اشغالگران صهیونیست در سال جاری دست کم ۲۹۵ فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۲۶ هزار فلسطینی را زخمی کرده‌اند.