kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
سازمان ملل:

اسرائیل در سال2018 295 فلسطینی را کشت 26000 نفر را زخمی کرد

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل طی گزارشی اعلام کرده که ‌اشغالگران صهیونیست در سال جاری میلادی دست کم ۲۹۵ فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۲۶ هزار فلسطینی را هم زخمی کرده‌اند.

در این گزارش آمده از مجموع ۲۹۵ شهید فلسطینی، ۵۷ تن و از میان مجروحان نیز نزدیک به 7000 تن را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.
در این گزارش همچنین ذکر شده که ‌اشغالگران صهیونیست در سال جاری ۴۵۹ ساختمان را در کرانه باختری به بهانه فقدان مجوز ساخت تخریب کرد‌ه‌اند که بخش اعظم این ساختمان‌ها در مالکیت فلسطینی‌ها قرار داشت. همچنین نزدیک به ۶۵۰۰ فلسطینی طی سال میلادی ۲۰۱۸ از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت و زندانی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری قدس، به نقل از آناتولی، این تعداد بر اساس برآوردها و آمارهای رسمی در کرانه باختری و نوار غزه اعلام شده و برخی بازداشت‌های غیررسمی و مفقود شدن مشکوک برخی شهروندان فلسطینی را شامل نمی‌شود.
 براین اساس این احتمال وجود دارد که آمار بازداشت شدگان فلسطینی طی یک سال گذشته بسیار بیش از آمار اعلام شده باشد. کمیسیون بازداشت شدگان فلسطینی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین با انتشار این آمار گفته در این میان حداقل ۱۰۶۳ نفر زیر سن قانونی و همچنین حداقل ۱۴۰ زن وجود دارد.گفته می‌شود که در حال حاضر حداقل 6000 فلسطینی نیز در بازداشت و زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.
تشییع پیکر شهید فلسطینی
 مردم غزه اما ظهر روز گذشته پیکر «کرم فیاض» جوان 26 ساله فلسطینی را که در چهلمین راهپیمایی بازگشت در غزه به شهادت رسید را تشییع کردند.
 وی در پی تیراندازی نظامیان صهیونیست به شدت زخمی شد پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.
حزب جدید در سرزمین‌های‌اشغالی
خبر دیگر اینکه «نفتالی بنت» وزیر آموزش و «آیلت شاکید» وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو با اعلام خروج از حزب «خانه یهودی» حزبی جدید را تشکیل دادند. براین اساس، این دو شخصیت صهیونیست حزب تازه تاسیس خود را با عنوان «راستگرایان جدید» تشکیل داده‌اند تا بنابر اعلام خود میان جریان‌های سکولار و دینی قرابت ایجاد کنند.
«بنت» در این کنفرانس گفت: «جریان راستگرا همان جریانی است که مخالف تشکیل کشور فلسطینی و همچنین آزادی اسرای فلسطینی است». از سوی دیگر آوای گابای رئیس‌حزب کار رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که نخست‌وزیر بعدی این رژیم وی خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رئیس‌حزب کار رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده که نخست‌وزیر بعدی این رژیم او خواهد بود. گفتنی است انتخابات پارلمانی زودهنگام رژیم صهیونیستی قرار است در تاریخ ۹ آوریل(۲۰ فروردین) برگزار شود.