kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

جنگ مسلحانه در خیابان‌های کشمیر بین ارتش هند و شبه‌نظامیان

جنگ خیابانی در منطقه کشمیر تحت کنترل هند بین شبه‌نظامیان و نیروهای دولتی به کشته شدن چهار شبه‌نظامی منجر شد.

درگیری‌ها در کشمیر طی ماه‌های اخیر شدت گرفته است. بر اساس گزارش‌ها 500 نفر طی این درگیری‌ها کشته شده‌اند. طی روزهای گذشته نیز این درگیری‌ها دوباره از سر گرفته شده است.
 به گزارش ایسنا به ادعای پلیس، سربازان هند منطقه‌ای روستایی را که شبه‌نظامیان در آن پنهان شده بودند، محاصره کردند که به تیراندازی انجامید. چهار شبه‌نظامی نیز طی این درگیری کشته شده‌اند ولی سربازان هند تلفاتی نداشته‌اند. به گفته ساکنان این منطقه سربازان دولتی طی این درگیری یک خانه متعلق به غیرنظامیان را منفجر کرده و دست‌کم به دو خانه دیگر هم خسارت زدند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این درگیری اعتراضات صدها تن از ساکنان این منطقه را به دنبال داشت که با این اقدام تلاش کردند به فرار شبه‌نظامیان کمک کنند.
به دنبال این اقدام، نیروهای دولتی برای هشدار دادن به معترضان، تیراندازی و به سمت آنان گاز ‌اشک‌آور شلیک کردند. طبق گزارش‌ها دست‌کم شش  نفر هم در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند. هند و پاکستان هر دو ادعای مالکیت کشمیر را دارند و شبه‌نظامیان از سال ۱۹۸۹ علیه کنترل این منطقه به دست هند مبارزه می‌کنند.بیشتر مردم کشمیر از شبه‌نظامیان حمایت می‌کنند زیرا خواستار استقلال این منطقه به عنوان یک کشور مستقل یا پیوستن آن به پاکستان هستند.هند، پاکستان را به آموزش و تامین تسلیحات شبه‌نظامیان متهم می‌کند.