kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

حمله تروریست‌ها به اتوبوس حامل توریست‌ها در مصر پلیس 40 مظنون را کشت

انفجار یک بمب دست‌ساز در نزدیکی اتوبوس توریست‌ها نزدیک اهرام مصر، باعث کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن 12 تن دیگر شد. پلیس مصر پس از این حمله تروریستی 40 شبه نظامی مظنون را قتل‌عام کرد.

 

روز جمعه در انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در نزدیکی یک اتوبوس حامل توریست‌ها در نزدیکی اهرام باستانی مصر در الجیزه 3 توریست ویتنامی و یک راهنمای گردشگری مصری کشته و 12 نفر دیگر مجروح شدند. به گزارش تسنیم، بر اساس بیانیه وزارت کشور مصر این انفجار در نزدیکی منطقه باستانی اهرام این کشور صورت گرفته است و افراد کشته شده تبعه ویتنام بوده‌اند. دو شهروند مصر، از جمله راننده اتوبوس، در میان زخمی‌شدگان هستند و بقیه آنها شهروند ویتنام اعلام شده‌اند. شبه نظامیان تروریست پیش از این هم گردشگران خارجی را در مصر هدف گرفته‌اند. ناآرامی‌ها و بی‌ثباتی سیاسی در این کشور نیز به صنعت گردشگری آن ضربه زده است. طبق گزارش سی‌ان‌ان پلیس مصر یک روز پس از این حمله تروریستی با یک حمله، 40 مظنون شبه نظامی را از پای درآورد. وزارت خارجه قطر، ایران و عراق حمله تروریستی به اتوبوس گردشگران در استان الجیزه مصر را محکوم کرده‌اند.
تا سال ۲۰۱۰ شمار گردشگران خارجی در مصر به یک میلیون نفر می‌رسید، اما با انقلاب مصر و ناآرامی‌های پس از آن این تعداد به شدت کاهش یافت. بدترین اتفاقی که در این خصوص افتاد بمب‌گذاری در یک هواپیمای حامل گردشگران روس بود که پس از ترک شرم الشیخ منفجر شد و ۲۲۴ نفر در آن حادثه کشته شدند. به دنبال این بمب‌گذاری، در سال ۲۰۱۵ شمار گردشگران تا حدود پنج میلیون نفر کاهش یافت.