kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
خاخام صهیونیست:

کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای صهیونیست‌ها شهرک می‌سازند!

یک خاخام صهیونیست آمریکایی از طرح ایجاد مجتمع‌های یهودی نشین در کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس پرده برداشت و گفت که این کشورها سال هاست که علاقه‌مند به نزدیکی رابطه با اسرائیل هستند و درخاک خود می‌خواهند برای صهیونیست‌ها شهرک بسازند.




«مارک شنایر» خاخام آمریکایی صهیونیستی که به ترویج تفاهم میان صهیونیست‌ها و جهان عرب مشهور است و از ۱۵ سال پیش مهمان همیشگی کاخ‌های سران مرتجع عربی حاشیه خلیج‌فارس به غیر از کویت بوده در گفت‌و‌گو با یدیعوت آحارونوت اظهار داشت، حکام عربی حاشیه خلیج‌فارس به ایجاد مجتمع‌های یهودی نشین درون کشورهای خود علاقه مندند ، آنچنانکه هم اکنون در دبی یک کنیسه یهودیان وجود دارد و ۱۵۰ شخصیت یهودی اسرائیلی تلاش دارند که به عنوان اقلیت رسمی در امارات شناخته شود.
به گزارش قدس به نقل از مجله نیوزویک، وی یکی از ۵۰ خاخام برجسته در آمریکاست که کنیسه همپتون در نیویورک را مدیریت می‌کند. خاخام شنایر که اخیراً از سوی حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین به عنوان مشاور خاص تعیین شده است قرار است به زندگی یهودیان در بحرین و ایجاد روابط میان آنها و عرب‌ها کمک کند. گفتنی است اگرچه از دیرباز روابط برخی کشورهای عربی منطقه و رژیم صهیونیستی در سطوح پنهان و آشکار وجود داشته است، اما در شرایط فعلی با توجه به انزوای جبهه عربی در منطقه، و همچنین بهره‌گیری سعودی و متحدان آن در استفاده از اهرم تل‌آویو برای نزدیک شدن به آمریکا، احتمال تقویت روابط اعراب و رژیم صهیونیستی بیش از گذشته است، چنانکه این کشورهای مرتجع دیگر از علنی شدن روابط خود با رژیم صهیونیستی هراسی ندارند. سفر رسمی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان گویای همین واقعیت است.