kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

«نواز شریف»، نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان مجبور به نظافت اتاق نگهبانان زندان شد

نخست‌وزیر پیشین پاکستان که به 7 سال زندان محکوم شده مجبور به تمیز کردن اتاق نگهبانان زندان شده است.



نواز شریف نخست‌وزیر پیشین پاکستان که به جرم فساد مالی به تحمل 7 سال زندان با اعمال شاقه محکوم شده است، ماموربه نظافت اتاق نگهبانان زندان نیز شده است.
 براساس این گزارش، نواز شریف مجبور به تمیز کردن محیط زندان نیز شده و مانند دیگر زندانی‌ها با او برخورد می‌شود. نواز شریف دیروز اتاق نگهبانان زندان را تمیز کرد و مشخص شد که طبق قانون با وی برخورد صورت می‌گیرد.
به گزارش «اسپوتنیک» به نقل از اکسپرس نیوز، این در حالی است، که نواز شریف برای آموزش به زندانیان اعلام آمادگی کرده بود ولی به دلایل امنیتی از این اقدام جلوگیری به عمل آمده است. پیش از این، دادگاه عالی پاکستان با انتقال نواز شریف به زندان لاهور جهت نزدیک شدن به خانواده‌اش موافقت کرده بود. این سیاستمدار 69 ساله پاکستانی که سه بار نخست‌وزیر بوده به جرم فساد اقتصادی به صورت مادام العمر رد صلاحیت شده است. از سوی دیگر «شهباز شریف» برادر نخست‌وزیر پیشین پاکستان نیز به اتهامی مشابه در زندان به سر می‌برد.
اخیرا دادگاهی در پاکستان نواز شریف را محکوم کرد. نواز شریف در ارتباط با سرمایه‌گذاری در یک مجتمع صنایع فولاد در عربستان محکوم شده است. بحث بر سر فساد مالی نواز شریف، در پی فاش شدن اسناد پاناما در سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شد. مخالفان شریف با استناد به این اسناد او و بعضی خویشاوندانش را متهم به پولشویی کردند. اسناد پاناما مجموعه‌ای از میلیون‌ها سند محرمانه بود که در سال ۲۰۱۶ فاش شدند.
 این اسناد که دوره‌ای ۴۰ ساله را پوشش می‌دادند، با پولشویی، فرار مالیاتی و دور زدن تحریم‌های بین‌المللی مرتبط بودند. اسناد پاناما حاوی نام شرکت‌ها و هویت مالکان و مدیران
 آنها بود.