kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
در نجف اشرف صورت گرفت

دیدار تاریخی دو عالم بزرگ شیعه شیخ عیسی قاسم و آیت‌الله سیستانی

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین صبح روز جمعه در جریان سفر خود به عراق با ‌ ‌آیت‌الله سید علی سیستانی از مراجع نجف‌اشرف دیدار تاریخی داشت. رهبر شیعیان بحرین پس از ترخیص از بیمارستانی در لندن به نجف رفت.




 آیت‌الله شیخ عیسی قاسم عالم بزرگ بحرینی که در پی محاصره از سوی رژیم آل خلیفه و وخیم شدن وضعیت سلامتی‌اش برای عمل جراحی و طی کردن دوران درمان به لندن منتقل شده بود، پس از گذشت50 سال از آخرین سفرش به عراق، روز چهارشنبه ۵ دی (۲۶ دسامبر) برای زیارت عتبات مقدسه وارد این کشور شد.‌ وی روز پنج شبنه وارد نجف‌اشرف و به زیارت حرم مطهر حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) مشرف شد. جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین با انتشار عکس دیدار آیت‌الله سیستانی وآیت‌الله شیخ عیسی قاسم اعلام کرد: «آیت‌الله سیستانی بعد از استقبال از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و اطمینان از سلامت ایشان، برای ایشان عافیت و شفای کامل مسئلت کرد. ایشان همچنین برای مردم بحرین خیر و برکت و امنیت و ثبات مسئلت کرد.»به گزارش ایرنا، شیخ عیسی قاسم عصر روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی که از طرف دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در نجف برگزار شده بود، نیز شرکت داشت. در این مراسم «قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق با شیخ عیسی قاسم دیدار کرد. این رهبر حشد شعبی عراق دراین دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به شیخ عیسی قاسم تأکید کرد: «به زودی با عزت و پیروزمندانه به میهن خود باز می‌گردید.»
سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی نیز روز پنجشنبه با آیت‌الله عیسی قاسم دیدار و با وی درخصوص دغدغه‌های جهان اسلام و پیروان اهل بیت (ع) و اهمیت راه‌حل‌های مبتنی بر اندیشه و شناخت برای حل و فصل چالش‌های پیش روی امت اسلامی گفت وگو کرد. شیخ عیسی قاسم دو سال پیش از سوی رژیم آل‌خلیفه به اتهام تحریک به خشونت علیه نظام، سلب تابعیت شده است.