kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۶۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

یک گروهان اسرائیلی برای دستگیری یک کودک فلسطینی

به تازگی تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن تعداد زیادی نظامی تا دندان مسلح صهیونیست برای بازداشت یک کودک فلسطینی بسیج شده‌اند!

در این تصاویر یک گروهان صهیونیست برای بازداشت یک کودک فلسطینی تلاش و در نهایت وی را به بازداشتگاه منتقل می‌کنند! یک مرکز فلسطینی در همین رابطه با انتشار گزارشی اعلام کرده از ابتدای سال جاری میلادی اشغالگران صهیونیست 54 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از 1000 کودک دیگر را بازداشت کرده‌اند که هنوز 230 نفر از آنها در زندان‌های اسرائیل باقی مانده‌اند.
به گزارش خبرگزاری قدس، این مرکز در گزارش خود که در خصوص کودکان و تجاوز به حقوق آنها توسط نظامیان اسرائیلی تهیه شده اعلام کرده 44 نفر از این شهدا در جریان راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز بازگشت در مرزهای غزه به شهادت رسیده‌اند. این آمار از سال 2000 تاکنون حدود یازده هزار کودک فلسطینی است ضمن اینکه سالانه حدود 700 کودک در دادگاه‌های رژیم محاکمه می‌شوند و حتی پرونده برخی از این کودکان در دادگاه‌های نظامی پیگیری می‌شود. این احکام با معاهده حقوق کودکان و مبارزه با شکنجه کودکان که اسرائیل در سال 1991 امضا کرده است منافات دارد.
تحریم دیدار با نتانیاهو
خبر دیگر از سرزمین‌های اشغالی اینکه، روسای شهرک‌های کرانه باختری دیدار با نتانیاهو را تحریم کرده‌اند. شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی از تحریم نشست روز جمعه نتانیاهو از سوی روسای شهرک‌های کرانه باختری خبر داده و تاکید کرده روسای شهرک‌ها خواستار حمایت‌های امنیتی از این مناطق با تصویب بودجه بیشتر شده‌اند. نتانیاهو تاکنون به این خواسته واکنش نشان نداده است.