kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
در واکنش به نقش اسرائیل در کشتارهای بین‌المللی

تحلیلگر صهیونیست: خجالت می‌کشم این همه صادرات سلاح اسرائیلی مشمئزکننده است

صادرات سلاح‌های مرگبار اسرائیلی به 130 کشور جهان به شکل‌های قانونی و غیرقانونی آن هم در ایامی که «آدم‌کشی» و «جنایت علیه بشریت» انگار مد شده، صدای تحلیلگران صهیونیست را هم درآورده است. این کارشناسان چنین وضعیتی را «مشمئزکننده» خوانده و نوشته‌اند «ما خجالت می‌کشیم و شرمنده‌ایم.»




با علنی شدن خبر فروش مخفیانه سلاح‌های اسرائیلی به شورشیان مسلح سودان جنوبی توسط «یسرائیل زیف» ژنرال صهیونیست، و مجبور شدن آمریکا به تحریم این ژنرال(نه رژیم صهیونیستی!) محافل حتی صهیونیستی به انتقاد از رویکرد این رژیم در «تجارت مرگ» پرداختند. تحلیلگر صهیونیست نیز در این باره گفت: صادرات تسلیحاتی اسرائیل خجالت‎آور و مشمئزکننده است.
ماجرا از این قرار است که ژنرال«زیف» با پرونده‌سازی از طریق یک شرکت زراعی که خودش ریاست آن را بر عهده دارد تسلیحاتی به ارزش‌150 میلیون دلار به سودان جنوبی فروخت، اقدام وی موجب افزایش شدت جنگ داخلی میان قبایل درگیر در این کشور شده است. جنگی که از سال 2013 تاکنون باعث کشته، زخمی و آوارگی 382 هزار نفر شده است. به اعتقاد کارشناسان، یک ژنرال بدون اطلاع دولت مرکزی اسرائیل قادر به صادرات این مقدار سلاح به یک کشور نبوده است.
 به گزارش قدسنا، افشای نقش این ژنرال صهیونیست در تامین تسلیحات مورد نیاز گروه‌های مسلح و تروریستی و بدنامی این رژیم در تغذیه گروه‌های تروریستی باعث شده که محافل منطقه‌ای و حتی صهیونیستی به انتقاد از رویه جاری پرداخته و خواستار تصویب قوانینی برای توقف روند صادرات تسلیحاتی اسرائیل شوند. پیش از این روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز در اوج قتل عام‌های میانمار که با هدف نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا صورت می‌گرفت فاش کرده بود، ارتش میانمار سلاح‌های خود را از اسرائیل می‌خرد.