kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

ماکرون از چاد به جلیقه‌زردها حمله کرد

رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به اعتراض جلیقه‌زردها علیه شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشورشان «شدیدترین پیگردهای قضایی» را به معترضان وعده داد!



هفته گذشته با عقب‌نشینی‌ بزرگ دولت فرانسه و وعده افزایش حقوق‌ها و دستمزدها از سوی ماکرون کارشناسان انتظار داشتند که اعتراضات جلیقه‌زردها شنبه این هفته به صورت ملایم‌تری برگزار شود اما درگیری‌های گسترده بین پلیس و معترضان در پاریس و نانت که 220 بازداشتی به دنبال داشت، به شدت ماکرون را عصبانی کرد. وی حالا وعده برخوردهای سخت‌تری را به معترضان داده است.
رئیس‌جمهور فرانسه که برای دیدار با نظامیان فرانسوی به چاد سفر کرده بود طی مصاحبه‌ای و در واکنش به ناآرامی‌های پاریس، «شدیدترین پیگردهای قضایی» را برای قانون‌شکنان وعده داد. وی گفت: «وزیر کشور همه اوضاع را در طول روز تحت نظر داشته است و من با او در ارتباط بودم. بدیهی است که این اعمال شدیدترین واکنش‌ها از جمله پیگردهای قضایی را در پی خواهد داشت.
رئیس‌جمهور فرانسه این را هم گفت که کشور به آرامش و تفاهم نیاز دارد و هم اکنون نظم، آرامش و تفاهم است که باید بر کشور حاکم شود. کشور ما به تفاهم، وحدت و تعهدی صادقانه برای آرمان‌های جمعی مستحکم نیاز دارد. بنابراین باید اختلافات را کاهش داد.»
رئیس‌جمهور فرانسه همچنین با ‌اشاره به تصمیم ترامپ به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان اعلام کرد از این تصمیم متأسف است.