kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

وزیر صهیونیست: اسرائیل در برابر حزب‌الله توان بازدارندگی‌اش را از دست داده است

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی اذعان کرده غفلت این رژیم موجب از بین رفتن توان بازدارندگی‌اش در برابر حزب‌الله لبنان شده است.


«نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به قدرت موشکی حزب‌الله گفته حزب‌الله حالا چیزی بیش از ۱۴۰ هزار موشک در اختیار دارد... حزب‌الله اکنون به تهدید و خطری جدی برای اسرائیل تبدیل شده و توانسته توان بازدارندگی تل‌آویو را از بین ببرد. گفتنی است مقامات رژیم صهیونیستی بارها نسبت به توانمندی موشکی و نظامی حزب‌الله اذعان کرده و خواستار برکناری نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده‌اند.
تظاهرات در شهرهای لبنان
خبر دیگر این که، تعلل گروه‌های سیاسی لبنان در تشکیل دولت، خلأ حاکمیتی این کشور را وارد هشتمین ماه خود کرده است. این خلا باعث بروز مشکلاتی برای مردم و در نتیجه تظاهرات آنها در بیروت و شهرهای دیگر لبنان شده است.
  به گزارش تسنیم، روز یکشنبه عده‌ای از ساکنان بیروت با تقلید از جلیقه‌ ‌زردهای فرانسه به خیابان‌ها آمدند و اعتراضات خود را نسبت به شرایط نابسامان اقتصادی و سیاسی در این کشور مطرح کردند. تظاهرات صورت گرفته در بیروت و طرابلس و شهرهای جنوبی گر چه از نظر ظاهری تا حدی شبیه اعتراضات عمومی در فرانسه بود و تعداد معدودی از مردم به سبک پاریس جلیقه‌های زرد بر تن کرده بودند، اما به نظر می‌رسد آنها نسبت به واقعیت‌های موجود در عرصه سیاسی لبنان اعتراض داشتند، چرا که بیشتر مردم لبنان ناتوانی در روند تشکیل دولت را مسبب اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی و معیشتی موجود می‌دانند.
7 ماه از خلأ سیاسی و حاکمیتی در کشور می‌گذرد و هنوز سعد حریری نخست‌وزیر مکلف دولت به توافقی برای رسیدن به ساختار کابینه نرسیده است و پرونده‌های کلان در کشور نظیر مبارزه با فساد و بررسی اوضاع معیشتی معلق مانده است. علاوه بر اوضاع سیاسی پیچیده، شرایط اقتصادی کشور نیز در اوضاع نابسامانی قرار دارد. پارچه‌نوشته‌های معترضان طیف متفاوتی از خواسته‌ها از جمله «مبارزه با فساد» و «تسریع در تشکیل دولت» بودند. تحلیلگران دخالت های رژیم سعودی را مهمترین عامل در تاخیر دولت لبنان می‌دانند.