kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
اختلاف سنا با کاخ سفید حل نشد

دولت ترامپ تا بعد از کریسمس تعطیل است

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند جلسه مجلس سنای آمریکا بدون حصول توافقی بر سر پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال به پایان رسیده است و بدین ترتیب تعطیلی دورت احتمالا تا بعد از کریسمس ادامه خواهد داشت.

لوایح بودجه دولت آمریکا به صورت زمان‌بندی شده هستند و در صورتی که بودجه بعدی تا موعد مشخصی تصویب نشود، دولت وارد وضعیت تعطیل می‌شود. همین موجب شده تا دولت‌ها و کنگره از این ضرب‌الاجل‌های زمانی به عنوان اهرمی برای تایید سیاست‌ها و طرح‌های مد نظر خود استفاده کنند. ترامپ پیش از این تهدید کرده بود که اگر کنگره ۵ میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک منابع مالی تخصیص ندهد، با عدم امضای لایحه بودجه، اجازه می‌دهد که دولت تعطیل شود. او قبلاً از امضای لایحه مصوب سنا که در آن بودجه‌ای برای ساخت دیوار در نظر گرفته نشده، خودداری کرد و از کنگره خواست لایحه تازه‌ای تصویب کند. در پی عدم موفقیت نماینده‌های کنگره آمریکا در رسیدن به توافقی برای اجابت درخواست «دونالد ترامپ»، جهت تأمین بودجه احداث دیوار حائل در مرز مکزیک بخش‌هایی از دولت فدرال از بامداد شنبه به وقت محلی تعطیل شد.
سنای آمریکا روز شنبه نیز بدون دستیابی به هیچ توافقی برای پایان دادن به تعطیلی دولت آمریکا به تعطیلات رفت.گفت‌وگو میان نمایندگان حزب دموکرات در سنا و مقامات کاخ سفید درباره بودجه امنیت مرزی به نظر هیچ پیشرفتی نداشت و همین امر سبب شد «میچ مک‌کانل» رئیس‌اکثریت در سنای آمریکا نمایندگان را به خانه‌هایشان بفرستد.قرار است سنای آمریکا روز پنج شنبه دوباره تشکیل جلسه دهد لذا بخش‌هایی از دولت آمریکا عملا تا روز پنج شنبه تعطیل خواهد بود.