kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
نخست‌وزیر مجارستان خبر داد

رد پای جرج سوروس در ناآرامی‌های مجارستان

به گفته «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان جرج سوروس، میلیاردر صهیونیست (معروف به پدر کودتاهای رنگی) هزینه تظاهرکنندگان علیه دولت او را پرداخت می‌کند. مجارستان 10 روزی می‌شود که به صحنه اعتراض‌های ضد دولتی تبدیل شده است.

«سوروس»، یک میلیاردر آمریکایی مجارستانی‌تبار است که به گفته منابع رسانه‌ای نزدیک به او «از تلاش‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی برای جلوگیری از تک‌حزبی کردن مجارستان توسط اوربان حمایت مالی می‌کند.»
انتشار همین اخبار باعث شد، نخست‌وزیر مجارستان با حضور در تلویزیون دولتی این کشور ضمن پرخاش به مخالفان قانون جدید کار، آنها را دروغگویانی بخواند که قصد نابودی کشور را دارند.به گزارش ایسنا به نقل از دویچه‌وله، مخالفان قانون جدید کار در ۱۰ روز گذشته شش تظاهرات گسترده در بوداپست برگزار کرده‌اند. شمار آنها در آغاز چند صد تن بود اما اکنون به هزاران نفر رسیده است. قانون جدید کار به کارفرمایان اجازه می‌دهد کارکنان خود را به اضافه‌کاری تا ۴۰۰ ساعت در سال وادارند و دستمزد اضافه‌کاری را در مدت سه سال بپردازند. تا پیش از تصویب این قانون، اضافه‌کاری به ۲۵۰ ساعت محدود بود. دولت ویکتور اوربان می‌گوید قصد دارد از این طریق کمبود نیروی کار در بخش تولیدی را جبران کند.تظاهرات ضد دولتی در مجارستان پس از تصویب قانون جدید کار آغاز شد و تا جمعه قبل هم ادامه داشت. در آخرین و ششمین راهپیمایی که در سرمای شدید برگزار شد، هزاران نفر شرکت داشتند.چند حزب مجارستان نیز اعلام کرده‌اند، تا زمانی که به آنها امکان حضور در تلویزیون داده نشود، به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.