kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
به‌یاد مجاهد فی سبیل‌الله سردار سرتیپ پاسدار قدرت‌الله منصوری

استوار بر عهد و پیمان با خدا




مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا الله عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا(سوره احزاب- آیه ۲۳)
انقلاب اسلامی انقلاب ارزش‌هاست و نماد شکوهمند این ارزش‌ها در انسان‌های ایثارگر پرورش‌یافته مکتب حضرت امام خمینی(ره) در فرازهای صعب و سخت این نهضت الهی است، و چه نیکو این انقلاب آزادی‌بخش در ارائه هدف غائی خویش که تربیت انسان‌های وارسته و از جان گذشته برای وصل به حضرت محبوب است، خوش درخشیده است. امروز این نهضت پربرکت فارغ از دستاوردهای بزرگش در آزادیخواهی، استقلال، استکبارستیزی و در عرصه پیشرفت‌های علمی و اجتماعی و مردم‌سالاری دینی و اقتدار ملی و... متاعی بدیع برای بشریت به ارمغان آورده است و آن دلاورمردانی است که شیران عرصه‌های نبرد و عابدان شب‌زنده‌داری هستند که در انجام رسالت خویش با مدیریت جهادی و حکمت‌بنیان و ایثار جان شگفتی می‌آفرینند.
انسان‌هایی که الهام‌بخش و انگیزه‌ساز برای حرکت در اقصی نقاط دنیا می‌گردند و باعث حرکت نهضت مقاومت اسلامی و انسانی در غرب و شرق عالم گردیده‌اند. بزرگ‌مردانی که چون روحانی مبارز حجت‌الاسلام والمسلمین زکزاکی 5 شهید تقدیم می‌کند و ندای بیداری اسلامی را تحت پرچم ولایت در قلب آفریقا به اهتزاز در می‌آورد یا شهید ادواردو وانیلی که به دنیای عفن حاصل از فرهنگ مادیگرای غرب پشت نموده و با نثار جان رهپویی راه ولایت را فریاد می‌زند.
آری حرکت پربرکت شهیدان انقلاب اسلامی، سرداران بزرگ نهضت حضرت امام خمینی از سید شهید حجت‌الاسلام والمسلمین اندرزگو تا امیران و سرداران شهید صیاد شیرازی، بروجردی، باکری، بابایی، کاوه و شوشتری و همدانی نماد تابناک انسان‌های پرورش‌یافته مکتب انقلاب اسلامی است که نویدبخش تولدی نو در انسان‌سازی مبتنی بر اسلام ناب محمدی می‌باشد.
اسلامی که حضرت امام خمینی(ره) به دنیای تشنه حقیقت عرضه نمود و انسان‌های سرخورده از مکاتب مادی غرب و شرق را متوجه آن نمود. حرکت انسان‌سازی که آن را می‌توان به عنوان دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی دانست. این اسلام، همان اسلام سیاسی، اسلام ولایی و انقلابی و اسلام جهاد و مبارزه و شریعت‌محور است.
در گفتمان انقلاب اسلامی، سعادت دنیا و کمال آخرت انسان به صورت توأمان مورد توجه است. بر این اساس نظام اسلامی، همانطور که باید دغدغه تأمین نیازهای دنیای مردم را از نظر آرامش، امنیت، رفاه و معیشت و دیگر حقوق شهروندی داشته باشد، باید دغدغه رستگاری و کمال اخروی مردم را نیز داشته و برای رشد و تعالی معنوی فرد و جامعه نیز برنامه‌ریزی کند. چنین است رمز انقلاب اجتماعی و انسان‌ساز ایران اسلامی و حماسه ماندگار دفاع مقدس که در تداوم آن اکنون به لطف خداوند منان و به برکت رشادت‌ها، ایثارگری‌ها‌، شهادت‌ها و اراده‌های مستحکم و همت غیورمردان عرصه‌های پیکار، پیروزی‌های پی‌درپی را تحت رهبری‌های داهیانه حضرت امام خامنه‌ای رهبری معظم انقلاب اسلامی نصیب امت اسلام در جبهه‌های جهانی مقاومت نموده است، حرکتی است که در امتداد نهضت عاشورای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) تداوم خواهد یافت.
در این عرصه یکی از جلوه‌های شکوهمند عرصه جهاد و شهادت، کردستان وادی ایمان و نمود باشکوه وحدت مهاجران و انصار انقلاب اسلامی برای اعلای کلمه لا‌اله الا‌الله است. مشهد شهیدان مظلوم و ایثارگری است که نشان در گمنامی یافته و مشتاق و شیدای لقاءالله هستند و چه نیکو پیشوای انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای نام «سرزمین مجاهدت‌های خاموش» بر آن نهاده است. آری کردستان آوردگاه شهیدان شاهد، پاسداران حریم ولایت و اسوه‌هایی چون سرداران شهید محمد بروجردی، مهدی باکری، ناصر کاظمی، محمود کاوه و شوشتری است،
آنهایی که شیرمردان میدان مبارزه و زاهدان شب‌زنده‌دار آن سامان بودند و مظهر رزمندگان و ایثارگرانی هستند که برای پیشرفت و امنیت سرزمین خوبان و مبارزه با بیگانگان از نثار جان دریغ نداشته و در این خطه یکی از زیباترین صحنه‌های ماندگار و تاریخی ایمان به راه نورانی حضرت امام‌خمینی(ره) و عشق به مردم را به تصویر کشیدند. بر تارک این مجاهدت‌های خاموش ندای وحدت و جانفشانی برای اعتصام به حبل الهی به عنوان یک حقیقت ناب مکتب انقلاب اسلامی و ولایت محوریت داشت و آنچنان شد که ترکیب مقدس مهاجرین و انصار انقلاب اسلامی با حرکت پربرکتشان عنوان نمادی از ظرفیت‌های والای جمهوری اسلامی مکتب امنیتی جدیدی را مبتنی بر آموزه‌های حضرت امام خمینی(ره) برای اداره مناطق بحرانی در جهان بشری به ارمغان آوردند. اینان با اخلاص نقش بدیعی از راهبرد ایجاد امنیت همه‌جانبه مردم پایه را به تصویر کشیدند، نقشی که در آن نجات انسان‌ها و تعالی و پیشرفت آنان محوریت دارد.
در این عرصه بزرگ‌مردانی هستند که از ویژگی‌های ماندگار در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی برخوردارند، یکی از این بزرگ‌مردان فرمانده لشکرهای ویژه شهدا، پنج نصر و قرارگاه‌های عملیاتی قدس و ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یکی از مبارزان پیشکسوت و یار دیرین انقلاب اسلامی، پاسدار اسلام سردار سرتیپ قدرت‌الله منصوری هستند که پس از عمری مبارزه در دفاع مقدس و مجاهدت‌های خاموش در غرب و شمال غرب و شرق کشور در راه خدا به جمع یاران شهیدش پیوست و دوستان خود را داغدار نمود.
این سردار شجاع و مهذب زندگی ساده‌ای را انتخاب نموده و خود را برای سیر الی‌الله آماده می‌کرد و با تواضع و فروتنی و اخلاص در کار، هشیارانه حریم‌دار نفس خویش بود، رزمنده‌‌ای که فرمانده قلب‌ها شد و در مسیر سلوک الی‌الله ازجمله کسانی گردید که به فرمایش حضرت امام امت(ره) محو جمال ازلی و دلباخته حضرت دوست گردیده و در این مسیر شهادت را آرزوی نهایی خویش و جانبازی در راه محبوب را آرمان اصیل خود می‌داند.
در دوران پرماجرای زندگانی حماسی این یار سفر کرده در جنگ‌های منطقه کردستان و عملیات‌های عاشورایی چون فتح محور پیرانشهر سردشت و عملیات‌های والفجر2، والفجر4، والفجر9، والفجر10، بدر و ... جنگ‌های سخت پارتیزانی او همیشه رزمنده خط مقدم جبهه و حریم‌دار رزمندگان بسیجی بود، به یاد دارم که چگونه این سردار شجاع ایثارگرانه در شب شهادت فرمانده محبوبش فرمانده لشکر ویژه شهدا شهید محمود کاوه در ارتفاعات منطقه حاجی عمران در میان آتش و خون اصرار بر پیشتازی در صحنه نبرد برای صیانت از جان این سردار پرافتخار داشت و سرانجام در این سیر مجاهدت‌های پرشور این یار عزیز سفرکرده به عهد و پیمانی که با خدای خویش بسته بود استوار ایستاد و در صحنه‌های مختلف نبرد گمنام اما مصمم و استوار و اثربخش به حماسه‌ها تداوم بخشید و در همه آوردگاه‌ها حضور یافت و نقش ارزشمند برای ارتقای امنیت همه‌جانبه مردم پایه جمهوری اسلامی ایران ایفاد نمود. در حقیقت بایستی اذعان نمود که امنیت در منطقه غرب و شمالغرب کشور به نحو چشمگیری مدیون مجاهدت‌های انسان‌های شریف و بی‌ادعایی چون سردار بسیجی دکتر چمران و امیر سپهبد صیاد شیرازی، سردار شهید سرلشکر پاسدار محمد بروجردی و یاران شهید و ایثارگر هم‌رزمشان همچون سرلشکر شهید حسن آبشناسان، سرلشکر شهید احمد کاظمی، سرلشکر شهید شوشتری، سرلشکر شهید محمود کاوه و سرتیپ پاسدار شهید قدرت‌الله منصوری است.
آری سردار پرافتخار اسلام قدرت‌الله منصوری از آغاز دوران دفاع مقدس ایثارگرانه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و پس از دوران 8 ساله مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی و ارتجاع منطقه‌ای و رژیم بعثی و ضدانقلاب داخلی در منطقه شمالغرب و جنوب شرق کشور نیز مسئولیت‌های خطیری را در فرماندهی لشکر ویژه شهدا(ع)، لشکر 5 نصر و فرماندهی قرارگاه‌های قدس سیستان و بلوچستان و ثامن‌الائمه شمالشرق کشور برعهده گرفت و منشأ خدمات ارزشمندی در عرصه‌های شکست تجاوز رژیم بعثی و برقراری امنیت پایدار در کشور در کنار رزمندگان سلحشور نظام اسلامی تقدیم امام و امت اسلامی گردید.
درود خدا بر آن جانباز و مجاهد فی سبیل‌الله که عمر پربرکت خویش را در سایه‌سار قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام با مجاهدت خالصانه در جبهه‌های نور بر علیه ظلمت طی نمود و پس از آن در سنگرهای گوناگون سپری و همواره در قامت یک فرمانده خردمند، هوشمند و شجاع با نقش‌آفرینی‌های برجسته در عرصه‌های صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی، بر مسیر نورانی جهاد و شهادت و ولایت پای فشرد و سرانجام نیز با ردای مقدس جانبازی دوران مجاهدت و با داشتن دغدغه‌های زلال و مقدسی همچون تحقق اهداف مقدس نظام اسلامی در پرتو قرآن و ولایت به دیدار حضرت حق شتافت.
آری یار و یاور دیرین شهیدان عزیز بروجردی، کاوه، قمی و شوشتری سردار سرتیپ پاسدار قدرت‌الله منصوری در جهادی مستمر با نقش‌آفرینی موثر در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس و ایجاد امنیت پایدار در کشور در کنار همرزمان شهیدش بر عهد و پیمانی که با خدای خویش بسته بود تا آخر استوار ایستاد و تمامی عمر خویش را در این راه با کارنامه‌ای درخشان به سرانجام رساند و امروز در کنار شاهدان گلگون‌کفن شهرستان شهیدپرور ایذه آرام گرفت. اکنون او از میان ما رفته است اما راهش رهرو می‌طلبد و ندای هل من ناصر ینصرنی سالار شهیدان تاریخ حضرت امام حسین(ع) در سراسر جبهه‌های مقاومت طنین‌انداز است. با امید به اینکه لبیک‌گوی این ندای ملکوتی باشیم و مسیر نورانی و رهایی‌بخش و تمدن‌ساز و انسان‌ساز انقلاب اسلامی را با ایثار و بصیرت و صبر به پیش رویم. روحش شاد و راهش پررهرو باد.
نصرمن‌الله و فتح قریب
سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی
27/9/97