kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

سازمان ملل هم اسرائیل را «کودک‌کش» خواند

به گفته «هماهنگ‌کننده سازمان ملل» در روند سازش منطقه غرب آسیا، رژیم صهیونیستی نه تنها قوانین بین‌الملل را نقض می‌کند و کودکان فلسطینی را می‌کشد بلکه شهرک‌سازی‌ها را نیز بدون توجه به مخالفت‌های گسترده جهانی توسعه می‌دهد.



رژیم صهیونیستی غالبا در جنگ‌هایی که علیه مردم غزه به راه می‌اندازد و سرکوب‌هایی که حین برگزاری تظاهرات فلسطینی‌ها انجام می‌دهد، کودک و بزرگ و زن و مرد نمی‌شناسد و همه را به گلوله می‌بندد یا بمباران می‌کند. این رژیم که مورد حمایت غیرعادی تمام دولت‌های آمریکا بوده به دلیل همین جنایاتش به رژیم کودک‌کش معروف است. حالا یکی از مقامات سازمان ملل به همین نکته اذعان و اعلام کرده، اسرائیل کودکان فلسطینی را می‌کشد.
«نیکلای ملادینوف» در جریان جلسه شورای امنیت درباره اوضاع فلسطین گفته: «اسرائیل کودکان و نوجوانان فلسطینی را در جنوب نوار غزه می‌کشد و هیچ‌گونه اقدامی برای توقف شهرک‌سازی نیز انجام نمی‌دهد. این امر نقض قوانین بین‌المللی است.»
  به گزارش گروه تسنیم به نقل از رسانه‌های فلسطینی، «ملادینوف» این راه هم گفته که، اسرائیل 40 خانواده فلسطینی را برای احداث شهرک‌ها از محله سلوان در بخش شرقی قدس آواره کرده است. ده‌ها سرباز ‌اشغالگر به شهر رام‌الله در کرانه باختری یورش برده و وارد خبرگزاری فلسطینی شده و شماری از فلسطینی‌ها را زخمی کرده‌اند.
گفتنی است در ماه گذشته دست‌کم 15 قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید در حالی که این رژیم بی‌اعتنا به قطعنامه‌ها همچنان به اقدامات ضدحقوق بشری ادامه می‌دهد.امسال چند کودک فلسطینی به شهادت رسیدند؟در همین رابطه یک مرکز فلسطینی با انتشار گزارشی اعلام کرده از ابتدای سال جاری میلادی ‌اشغالگران صهیونیست 54 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از 900 کودک دیگر را بازداشت کرده‌اند که تعداد زیادی از آنها هنوز در زندان‌های اسرائیل باقی مانده‌اند. شبکه‌های اجتماعی تصاویر تاسف‌برانگیزی از رفتار وحشیانه نظامیان صهیونیست نسبت به کودکان فلسطینی انتشار داده‌اند که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.
به گزارش خبرگزاری قدس، این مرکز در گزارش خود که درخصوص کودکان و تجاوز به حقوق آنها توسط نظامیان اسرائیلی تهیه شده اعلام کرده 44 نفر از این شهدا در جریان راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز بازگشت در مرزهای غزه که از روز 10 فروردین آغاز شده به شهادت رسیده‌اند. در بخش دیگری از این گزارش آمده: دادگاه نظامی عوفر «باسم صباح» کودک فلسطینی از اردوگاه قلندیا را به جرم انجام عملیات حمله با چاقو در سال 2016 در حالی که وی تنها 14 سال داشته است به 35 سال حبس و پرداخت یک میلیون شکل(واحد پول اسرائیل) غرامت محکوم کرد. این احکام با معاهده حقوق کودکان و مبارزه با شکنجه کودکان که اسرائیل در سال 1991 امضا کرده است منافات دارد. در همین رابطه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد، اسرائیل بیش از پیش شهرک‌سازی خود را افزایش خواهد داد.