kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
منابع صهیونیستی فاش کردند

رئیس‌‌ موساد سال گذشته میلادی به‌طور مرتب بین تل‌آویو و ریاض در تردد بود

شبکه 14 رژیم صهیونیستی از سفرهای پی‌در‌پی و متعدد «یوسی کوهن» رئیس‌ موساد به عربستان طی سال گذشته میلادی پرده برداشت. سفرهایی که قطعا با عادی‌سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی و معامله قرن مرتبط است.




امسال روند عادی‌سازی روابط سعودی با رژیم صهیونیستی در حالی علنی‌تر شده که خبر می‌رسد، مقامات دو رژیم سال گذشته میلادی دیدارهای زیادی با یکدیگر داشته‌اند. در این ارتباط سفر رئیس‌موساد به عربستان بسیار قابل توجه است. به گزارش فارس، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی فاش کرده که «یوسی کوهن» رئیس‌ موساد، در سال گذشته میلادی بارها به عربستان سفر و با مقامات سعودی دیدار کرده است. طبق این گزارش، در ماه ژوئن(خرداد) گذشته نیز وی با رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی عربستان، مصر، اردن و تشکیلات خودگردان در نشستی که دولت آمریکا ترتیب داده بود، دیدار کرده بود.
این شبکه در ادامه به نقل از روزنامه وال‌استریت ژورنال اعلام کرده که دولت سعودی تجار صهیونیست را از داشتن ویزا برای سفر به عربستان معاف کرده است تا به هنگام ورود به این کشور، نیازی به ارائه ویزا به مأموران فرودگاه نداشته باشند. این روزنامه آمریکایی اما در گزارش مشابهی از تحرکات مخفیانه عربستان برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی و همچنین سفرهای مکرر مشاور نزدیک «محمد‌بن ‌سلمان» به تل‌آویو خبر داده است.
به نوشته وال استریت ژورنال، قتل «جمال خاشقجی» تلاش‌های ریاض و تل‌آویو را برای عادی‌سازی روابط با مانع روبه‌رو کرده است.
 چند منبع مطلع به این روزنامه گفته‌اند: «ژنرال احمد العسیری (فرمانده نظامی- اطلاعاتی نزدیک به بن سلمان) در چندین نوبت محرمانه به اسرائیل سفر کرده و از این حیث، او بلندپایه‌ترین مقام سعودی بوده که به خاک این کشور پا گذاشته است.
 تمرکز سفرهای او روی چگونگی استفاده پادشاهی عربستان از فناوری‌های نظارتی (جاسوسی) پیشرفته اسرائیل بود.» گفتنی است، چند هفته پس از افشای قتل خاشقجی به‌دست سعودی‌ها معلوم شد، رژیم صهیونیستی با استفاده از فناوری‌های جاسوسی به بن سلمان در شناسایی و قتل این روزنامه‌نگار منتقد سعودی کمک کرده است.