kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
در آستانه آغاز اعتصاب پلیس صورت گرفت

موافقت دولت فرانسه با پرداخت پاداش به پلیس‌های ناراضی!

دولت فرانسه در آستانه شروع اعتصاب نیروهای پلیس پیشنهاد پرداخت پاداش 300 یورویی به آن افسرانی را داد که در جریان اعتراضات گسترده، از ماه گذشته در خیابان‌های پاریس و سایر شهرهای این کشور مستقر شده‌اند.




در حالی که دولت ماکرون با بحران جلیقه زردها رو به رو است و هر هفته آنها روزهای شنبه به خیابان‌ها می‌ریزند و کلی هزینه روی دست دولت می‌گذارند روز سه‌شنبه خبر رسید که نیروهای پلیس فرانسه نیز که به اضافه کاری و هزاران ساعت حقوق پرداخت نشده خود اعتراض دارند قرار است اعتصاب کنند. اتحادیه صنفی پلیس در فراخوانی از اعتصاب نیروهای پلیس در سرتاسر فرانسه در روز چهارشنبه خبر داده و از نیروهای پلیس خواسته بود تنها در صورتی از کلانتری‌ها خارج شوند که از آنها کمک اضطراری خواسته شود.اتحادیه صنفی پلیس با‌اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده میلادی در پارلمان فرانسه در روز پنج شنبه (امروز ) خاطر نشان کرد که در این برنامه ۶۲ میلیون یورو کاهش در سرمایه‌گذاری در نیروی پلیس به چشم می‌خورد که منجر به «تنزل کیفیت شرایط کاری پلیس» خواهد شد. این اعتصاب در شرایطی قرار بود انجام شود که دولت برای سرکوب معترضان به شدت به حضور آنها نیاز دارد.
اما دیروز و پیش از اینکه اعتصاب نیروهای پلیس شروع شود خبر رسید که دولت پیشنهاد پرداخت 300 یورو پاداش را به نیروهای پلیس مطرح کرده است.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه ایده حق‌الزحمه اعتراضات را اوایل ماه ارائه کرده بود.  به گزارش ایسنا براساس آمارهای دولت، این پاداش به ۱۱۱ هزار افسر پلیس و پرسنل ارتش پرداخت می‌شود و ۳۳ میلیون یورو خرج روی دست ماکرون می‌گذارد. انتظار می‌رود مجلس ملی فرانسه این مسئله را در بودجه ۲۰۱۹ مورد بحث قرار دهد، اما یگان‌های پلیس به جای پاداش می‌خواهند تا دولت پول هزاران ساعت اضافه‌کار پرداخت نشده را که طی سال‌ها تجمیع شده است، بپردازد. به خاطر همین هنوز مشخص نیست که آیا این 300 یورو، نیروهای پلیس را راضی خواهد کرد یا خیر.اتحادیه صنفی یگان‌های پلیس از دولت خواسته بود طی تا وضعیت نیروهای پلیس این کشور را مورد رسیدگی قرار دهد و همزمان از نیروهای خود نیز خواسته بود طی دیروز از کارشان بکاهند و تنها به تماس‌های اضطراری پاسخ دهند.بر همین اساس دست کم در یکی از ترمینال‌های فرودگاه «شارل دوگل» پاریس آنها با کندی اقدام به چک کردن پاسپورت‌های مسافران کردند که این منجر به تشکیل صفوف طولانی از مسافران شد.این تاخیرهای عمدی در کار در حالی رخ داده که اتحادیه صنفی پلیس فرانسه مشغول مذاکره با وزارت کشور بر سر دریافت حقوق جبرانی از بابت چندین هفته آماده‌باش و عملیات علیه معترضان جلیقه زرد است. چند روز پیش نیز حمله تروریستی مرگباری در محل بازار کریسمس شهر استراسبورگ فرانسه رخ داد که منجر به افزایش اقدامات نظارتی پلیس در سراسر فرانسه شده است.