kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
ترامپ به‌طور ضمنی تایید کرد

وال‌ استریت ژورنال از خروج فوری همه نظامیان آمریکایی از سوریه خبر داد

یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد، کاخ سفید همه نظامیان این کشور را به سرعت از سوریه خارج می‌کند.




عصر دیروز «وال استریت ژورنال » خبر داد که واشنگتن همه نظامیان آمریکایی را به سرعت از شمال شرق سوریه خارج می‌کند. منابع آگاه به این روزنامه گفته‌اند، ارتش این کشور شرکای خود را از تصمیمش مبنی خروج کامل از منطقه مذکورمطلع کرده‌ است. منابع آمریکایی شمار کل نیروهای این کشور در سوریه را ۲۰۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.
شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیزبه نقل از منابعی در پنتاگون اعلام کرد، مقدمات خروج «فوری» و «کامل» نیروهای آمریکایی از سوریه در جریان بوده و این تصمیم توسط شخص ترامپ اتخاذ شده است. عصر دیروز «‌دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهور آمریکا، نیز طی توئیتی دو پهلو، اعلام کرد، وجود نیروهای آمریکایی در سوریه به خاطر داعش بوده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، وال‌استریت ‌ژورنال در ادامه نوشت، این اقدام موجب خواهد شد راهبرد آمریکا در خاورمیانه دچار آشفتگی شود.
این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، تهدید کرده قصد حمله به شرق فرات و نیروهای هم‌پیمان آمریکا در سوریه را دارد.
«عمر اوسی» عضو پارلمان و رئیس‌«طرح ملی» کُردهای سوریه گفت، تهدیدهای ترکیه با چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود. او گفت، آمریکا در واقع کُردها را به ترکیه فروخته است. برخی کارشناسان می‌گویند که آمریکا نمی‌تواند نیروهایش را از سوریه خارج کند، چرا که اگر به چنین اقدامی دست بزند، عملا شکست مفتضحانه خود در سوریه را پذیرفته است.
«ریزان حدو» مشاور رسانه‌ای گروه «یگان‌های مدافع خلق» کُرد اعلام کرد، حمله احتمالی ترکیه به مناطق شرق فرات در شمال سوریه «تجاوزی ظالمانه» است و باید مقابل آن ایستاد.به گزارش خبرگزاری فارس، حدو  گفت، فریب دادن کُردها توسط آمریکا، شبیه فریب دادن «صدام» دیکتاتور معدوم عراق توسط واشنگتن است. در پایان، آمریکا و ترکیه در پیمان ناتو همپیمان و شریک هستند و محال است که واشنگتن ترکیه را رها کند و جانب کرد ها را بگیرد.