kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

اخراج معلم آمریکایی به جرم انتقاد از اسرائیل

یک معلم گفتاردرمانی شاغل در مدارس ابتدایی ایالت تگزاس آمریکا به دلیل امتناع از امضای سوگندنامه‌ای در حمایت از رژیم صهیونیستی اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک معلم گفتاردرمانی شاغل در مدارس ابتدایی کم توانان ایالت تگزاس آمریکا به دلیل امتناع از امضای سوگندنامه حمایت از رژیم صهیونیستی اخراج شد.
«گلن‌گرینوالد»، روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در پایگاه افشاگر اینترسپت نوشت: «بهیه عماوی» که شهروند آمریکایی با ۹ سال سابقه کار در زمینه کار با کودکان مبتلا به اختلالات رشدی، اوتیسم و نقائص گفتاری است، بعد از امتناع از امضای سوگندنامه‌ای که از او می‌خواست تعهد بدهد از جنبش تحریم اسرائیل حمایت نخواهد کرد و یا وارد فعالیتی نخواهد شد که به این رژیم لطمه اقتصادی وارد کند، به او گفته شده که نمی‌تواند به همکاری‌‌اش با مدرسه «فلاگرویل» در ایالت تگزاس ادامه دهد.
عماوی که فار‌غ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته آسیب‌شناسی گفتاری و متخصص ارزیابی کودکان مبتلا به مشکلات گفتاری و زبان‌شناختی می‌باشد، در اتریش متولد شده اما طی ۳۰ سال گذشته در آمریکا زندگی کرده است.
اینترسپت نوشته وی که از سال ۲۰۰۹ به صورت قراردادی با مدرسه دولتی شهر «فلاگرویل» ایالت تگزاس همکاری و به علت تنها متخصص سه زبان انگلیسی، آلمانی و عربی، در این مدرسه از تجربه‌اش برای کمک به فرزندان مهاجران عرب‌زبان شهر استفاده کرده، قراردادش بعد از سال ۲۰۰۹ هر ساله تمدید شده است.
او آماده امضای قرارداد جدیدش بود که متوجه بند جدیدی در آن شد؛ این بند از وی می‌خواست تعهد بدهد که «در حال حاضر اسرائیل را بایکوت نکرده و در طول مدت قرارداد، اسرائیل را بایکوت نخواهد کرد.» او علاوه‌بر این بایستی تعهد می‌داد هیچ اقدامی انجام نخواهد داد که هدف آن «جریمه اسرائیل، وارد آوردن صدمه اقتصادی به آن یا کاهش روابط با اسرائیل» باشد.
این در حالی است که طبق نوشته اینترسپت، آماوی کاملاً آزاد است از تحریم هر ایالت یا شهری در داخل آمریکا حمایت کند و یا علیه سیاست‌های هر کشوری فعالیت کند، اما انجام این کار درباره رژیم اسرائیل مجاز نیست!
عماوی گفته که این سوگندنامه را امضا نکرده، چون او در جایگاه زن خانواده‌ تصمیم گرفته در حمایت از جنبش جهانی تحریم رژیم اسرائیل از خرید کالاهای تولیدشده توسط شرکت‌های مستقر در فلسطین‌اشغالی خودداری کند.
او در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است برای بازگشت به شغلش قرارداد مورد نظر را امضا کند، گفته است: «مطمئناً خیر؛ از لحاظ اخلاقی درست نیست این کار را انجام بدهم. اگر این کار را بکنم، نه فقط به فلسطینی‌هایی که زیر‌اشغال غیرمنصفانه زندگی می‌کنند، بلکه به هم‌وطن‌های آمریکایی‌ام نیز خیانت کرده‌ام و اجازه ‌داده‌ام حق آنها برای آزادی بیان و اعتراض مسالمت‌آمیز نقض شود».از آنجا که عماوی تنها آسیب‌شناس گفتاری در آن منطقه است که به زبان عربی تسلط دارد، عدم امضای این قرارداد باعث خواهد شد ده‌ها نفر از فرزندان مهاجران مبتلا به آسیب‌های گفتاری، از نیازهای درمانی‌شان محروم بمانند.گفتنی است طی ماه گذشته دو استاد دانشگاه و خبرنگار نیز در همین رابطه و به دلیل اظهارنظر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و علیه رژیم غاصب اسرائیل از خبرگزاری سی‌ان‌ان اخراج شده‌اند.