kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

کوتاه از شهرستان‌ها

تخلفات ساختمانی در کرج
کرج- خبرنگار کیهان: عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مسیر تخلفات ساختمانی در کرج به نسبت سایر کلانشهرهای کشور هموارتر است.
سارا دشتگرد با انتقاد از مبالغ غیرکارشناسی جرایم کمیسیون ماده صد رسیدگی به تخلفات ساختمانی گفت: در سایر کلانشهرهای کشور از جمله همدان مبالغ جرایم ماده صد به میزانی است که سازندگان به هیچ وجه رغبتی برای تخطی از پروانه ساختمانی نشان نمی‌دهند و در نتیجه شهرسازی و معماری روی روال استاندارد خود پیش می‌روند.
وی افزود: اما عکس این قضیه در کرج صادق است و مبالغ غیرکارشناسی و پایین جرایم ماده صد موجب شده تا اکثر سازندگان مشتاق به تخلف ساختمانی باشند که البته نتیجه این شهر فروشی و تراکم‌فروشی و پدید آمدن درآمدهای ناپایدار چیزی جز فقر سرانه‌های خدماتی و بروز مشکلات جدید برای شهروندان و البته مدیریت شهری نیست.
ایجاد بندر خشک
* استاندار البرز گفت: ایجاد بندر خشک یکی از برنامه‌هایی است که بزودی در استان البرز انجام می‌شود.
عزیزالله شهبازی اظهار کرد: با احداث بندر خشک در مجاورت دو استان تهران و البرز ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های خطوط باری می‌توان گسترش تعاملات حمل و نقلی را در کشور رقم زد.
وی افزود: در شرایط کنونی زمان آن فرا رسیده تا با احداث بندر خشک در همجواری دو استان زمینه گسترش تعاملات حمل و نقل زمینی و هوایی را فراهم ساخت.
نیاز اعتبار برای استخر دانش‌آموزی
تایباد- خبرنگار کیهان: مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرزی و تلفیقی تایباد گفت: با گذشت بیش از 7 سال از آغاز ساخت تنها استخر دانش‌آموزی این شهرستان این پروژه همچنان ناتمام مانده و برای تکمیل به 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
محمود آریامنش گفت: این پروژه ورزشی یکی از مهم‌ترین طرح‌های نیمه تمام شهرستان است که تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از شش میلیارد و 500 میلیون ریال برای آن هزینه شده است.
آریامنش به کمبود فضاهای ورزشی در حوزه دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت:این شهرستان با بیش از 24 هزار و 500 دانش‌آموز در تقاطع مختلف تحصیلی فقط دو فضای سرپوشیده و یک فضای روباز ورزشی دارد.
انتقاد از پارتی‌بازی
ساری- خبرنگار کیهان: نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: این بساطی که امروز در ادارات کشور می‌بینیم به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
آیت‌الله نورالله طبرسی، از عدم شایسته‌سالاری در ادارات و نهادها و جایگزین شدن رابطه و پارتی‌بازی به جای ضابطه و قانون انتقاد کرد.
وی همچنین با انتقاد از وضع موجود در نهادهای دولتی کشور، خاطرنشان کرد: به راحتی به برخی افراد میلیاردها تومان تسهیلات بانکی می‌دهند، اما وقتی به مردم عادی می‌رسند برای پرداخت دو میلیون تومان وام هزاران بهانه می‌آورند.
پوشش بیمه سلامت
* مدیر کل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد: 43 درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
رسول ظفرمند افزود: با اینکه روستائیان رایگان تحت پوشش‌اند اما هنوز 292 هزار نفر فاقد بیمه سلامت هستند.
وی در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده شهری گفت: حدود 600 پزشک و 98 درصد جمعیت شهری تحت پوشش این طرح هستند.
ظفرمند افزود: سرانه سطح یک درمان روستائیان در سال 128 هزار تومان و پرداختی و هزینه بیمه شدگان حدود 10 درصد است.
آغاز عملیات ساختمانی
چناران- خبرنگار کیهان: مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: با اختصاص 160 میلیون تومان اعتبار، عملیات ساختمانی پایگاه اطلاع‌رسانی چناران آغاز شده است.
محمد طاهریان مقدم افزود: شهرستان چناران در مسیر جاده آسیایی محور گردشگری قوچان به مشهد واقع شده است و قرارگیری این شهرستان در محدوده دامنه رشته کوههای هزار مسجد و بینالود باعث شده هر ساله بیش از یک‌ونیم میلیون مسافر و گردشگر از این مسیر عبور نمایند که وجود پایگاه اطلاع‌رسانی می‌تواند نقش بسزایی در معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی در توسعه گردشگری داشته باشد.
وی افزود: زمینی در حاشیه شمالی پارک زائر شهرستان در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت تا میراث فرهنگی نسبت به احداث آنها اقدام نماید. طاهریان افزود: عملیات ساختمانی ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی از مهر ماه شروع شده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
تسهیلات گردشگری روستایی
تبریز - خبرنگار کیهان: دبیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال 460 میلیارد ریال برای 30 طرح تسهیلات گردشگری روستایی در آذربایجان‌شرقی اختصاص یافته است.
«مرتضی آب‌دار» افزود: سال گذشته تا 25 مهر امسال با صدور 41 موافقت‌ اصولی اولیه بوم‌گردی در سرمایه‌گذاری گردشگری استان موافقت شده است. وی گفت: 14 طرح موافقت اصولی سرمایه‌گذاری گردشگری را دریافت کردند و 68 انجمن مردم‌نهاد میراث فرهنگی در آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند که 111 کارت عضویت توسط این انجمن صادر شده است.
اعزام مددجویان به مشهد
4200 مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با 100 اتوبوس مزین به نام شهدا جهت زیارت حرم مقدس امام رضا(ع) به مشهد رفتند.
مددجویان درقالب طرح «شوق زیارت» و به مدت 5 روز در مشهد مقدس حضور داشتند. برای اعزام این تعداد زائر مددجو 12 میلیارد ریال هزینه شد. همچنین 200 خیر استان نیز با این کاروان‌ها عازم مشهد مقدس شدند.
عدم تخصیص بودجه
سلماس - خبرنگار کیهان: نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: با اعتبارات موجود نمی‌توان کاری انجام داد.
شهروز برزگر کلشانی به مقایسه آسفالت روستاها و سلماس پرداخت و یادآور شد: وضع آسفالت معابر روستاهای تابعه شهرستان بهتر از معابر شهری سلماس می‌باشد و باید بودجه بیشتری تخصیص پیدا کند.
افتتاح پایگاه امداد جاده‌ای
پایگاه دوم امداد جاده‌ای هلال‌احمر سلماس در محور سلماس به خوی، (گردنه قره‌تپه) راه‌اندازی شد.
رئیس هلال‌احمر سلماس گفت: با دریافت مجوزهای لازم، پایگاه موقت کانکسی فوق تبدیل به پایگاه‌ امدادی ثابت می‌شود.
مهدی رضایی‌گلعذانی با اشاره به پرحادثه ‌بودن محور سلماس - خوی افزود: در پایگاه امداد قره‌تپه سلماس افراد آموزش‌دیده و آمبولانس مستقر است.
نشست یاوران وقف و رسانه
اصفهان- خبرنگار کیهان: برای اولین بار در کشور به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اولین نشست تخصصی انجمن یاوران وقف و رسانه در اصفهان برگزار شد.
در این نشست مقرر شد با تهیه یک بانک جامع اطلاعات اصحاب رسانه، کلیه دست‌اندرکاران رسانه‌ای بتوانند از امکانات بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین(ع) با تخفیفات ویژه درمانی استفاده کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: چند زمین وقفی در اصفهان وجود دارد که نیت واقف بر ساخت بیمارستان است که یکی از بزرگ‌ترین زمین‌ها را به اصحاب رسانه واگذار خواهیم کرد.
آزادسازی سواحل دریا
ساری- خبرنگار کیهان: مدیرکل گردشگری مازندران اظهار داشت: مالکیت دولتی تاسیسات گردشگری در سواحل از مشکلات جدی گردشگری محسوب می‌شود و به منظور رونق صنعت گردشگری، دولتی‌ها باید ساحل دریا را آزاد کنند.
فرزانه گفت: متاسفانه برای این منظور ردیف اعتباری تعیین نشده است که این مسئله در کنار عدم وجود ردیف اعتباری در بحث تبلیغات و بازاریابی گردشگری استان از رشد مناسب برخوردار نیست.
وی گفت: 122 منطقه جذاب و قریب به دو هزار واحد گردشگری رسمی و اقامتگاه‌های بومی و مراکز تفریحی و هتل‌ها در سطح استان وجود دارد که ظرفیت بی‌نظیری برای جذب گردشگری است.