kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶

کره شمالی تهدید کرد مذاکرات را برای همیشه قطع می‌کند

پس از ادامه تحریم‌های آمریکا، کره شمالی تهدید کرد روند خلع سلاح هسته‌ای را برای همیشه متوقف می‌کند.

خبرگزاری دولتی کره شمالي به نقل از مقامات رسمی پيونگ‌يانگ اعلام کرد در صورتی که آمریکا به تحریم‌های خود ادامه بدهد، کره شمالی روند خلع سلاح هسته‌ای را برای همیشه متوقف خواهد کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، اين خبرگزاري افزود، در 6 ماه گذشته، کره شمالي حداقل هشت بار به دلایل مختلف مانند پولشویی، حملات سایبری و حمل‌ونقل غیرقانونی، مورد تحريم قرار گرفته است و پس از اجلاس سنگاپور، مقام‌های واشنگتن بارها اقداماتی را علیه پیونگ‌یانگ انجام داده‌اند.
گفتنی است آمریکا روز دوشنبه هفته گذشته سه نفر از مقام‌های عالی‌رتبه کره شمالی را به اتهام مشارکت در نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. آمریکا حتی به‌دلیل آنکه هواپیمای «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی به کره شمالی سفر کرده، این هواپیما را در لیست سیاه قرار داده است. تمام این اقدامات در بحبوحه مذاکرات دو طرف صورت گرفته است.
از سوی دیگر، مراسم هفتمین سالگرد درگذشت «کیم جونگ ایل» رهبر پیشین کره شمالی در پیونگ یانگ برگزار شد. انبوهی از مردم کره‌شمالی با دیدار از مجسمه رهبر فقید این کشور و ادای وفاداری به «کیم جونگ ‌اون»، رهبر فعلی این کشور، مراسم یادبود کیم جونگ‌ایل را برگزار کردند.