kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶

مشارکت 500 هزار فلسطینی در جشن سی و یک سالگی تأسیس جنبش حماس

مشارکت گسترده ساکنان غزه در مراسم سی‌و یکمین سالروز تاسیس جنبش حماس بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های صهیونیستی داشت به نحوی که شبکه 20 تلویزیون این رژیم اعلام کرده نزدیک به نیم میلیون نفر در این مراسم مشارکت داشتند.

گزارش‌های تکمیلی از جشن سی و یکمین سالروز تاسیس جنبش حماس نشان می‌دهد، شمار زیادی از ساکنان این باریکه در این مراسم شرکت کرده‌اند. منابع رسانه‌ای صهیونیست‌ها شمار تقریبی جمعیت حاضر در این تجمع را چیزی بالغ بر 500 هزار نفر اعلام می‌کنند.به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شبکه 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در این مراسم چندین هواپیمای شناسایی را که از ارتش صهیونیستی به غنیمت گرفته بود، به نمایش گذاشت و این هواپیما‌ها از جمعیت شرکت‌کننده در این مراسم تصویربرداری کردند این در حالی است که حماس از موشک‌های جدید خود نیز در این مراسم رونمایی کرد. بر اساس این گزارش، نمایندگان دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین هم مشارکت گسترده‌ای در مراسم سالروز تاسیس جنبش حماس داشتند و اعلام کردند که اگر تجاوزات اسرائیل افزایش یابد، ما هم عملیات‌هایمان را افزایش می‌دهیم.
گورستان معامله قرن
«اسماعیل هنیه» رئیس‌دفتر سیاسی حماس نیز در این مراسم تاکید کرد، هرگز از مقاومت دست بر نمی‌داریم و با جسم و جان خود آن را حفظ خواهیم کرد و اگر صهیونیستی وارد غزه شود، یا کشته می‌شود یا اسیر خواهد شد. وی با بیان اینکه مقاومت همچنان ادامه خواهد یافت، شکست سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در تصویب قطعنامه علیه مقاومت در مجمع عمومی سازمان ملل را یادآور شد و تصریح کرد کرانه باختری با انتفاضه خود می‌گوید که گورستان معامله قرن خواهد بود.
حربه وحشیانه رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی اما یکشنبه شب پیش‌نویس قانون اخراج خانواده‌های مجریان عملیات‌های مقاومتی از محل زندگی خود در کرانه باختری را تصویب کرد. روزنامه یدیعوت احارونوت در این باره نوشته: «وزرای اسرائیلی پیش‌نویس قانون مذکور را تصویب کردند و به موجب آن، خانواده‌های مجریان عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری نهایتا 7 روز پس از اجرای عملیات باید از محل زندگی خود اخراج شوند و به جای دیگری بروند.» در همین حال خبر رسید خانه مجری عملیات «برکان» در کرانه باختری تخریب شد و درگیری‌های شدیدی میان این رژیم و جوانان فلسطینی معترض در اطراف منزل مذکور رخ داد.