kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۸۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
به رغم مرگ یک کودک پناهجو اتفاق افتاد

دفاع تمام قد ترامپ از سیاست جداسازی کودکان پناهجو از والدین

ترامپ علی‌رغم فوت یک کودک پناهجو در بازداشتگاه ارتش آمریکا که بر اثر بی‌آبی و خستگی اتفاق افتاد، بار دیگر از سیاست غیرانسانی جداسازی والدین از کودکان حمایت کرد!



سرویس خارجی-

 طی ماههای گذشته و براساس گزارش‌هایی که به تائید وزارت امنیت داخلی آمریکا رسیده است، دولت این کشور 2 هزارو 342 کودک خردسال پناهجو را از والدین خود جدا کرده و آنها را در قفس‌های بزرگ آهنین انداخته است. دولت ترامپ اعلام کرده از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدینشان ممنوع است، مجبور شده این کودکان را از والدین خود جدا کند! علیرغم سیل انتقادهای گسترده از این وحشیگری؛ ترامپ بار دیگر به صراحت از این سیاست‌ها دفاع کرد و گفت: «آمریکا به اردوگاه مهاجران و تأسیسات نگاه‌داری پناه‌ جویان تبدیل نخواهد شد. برای برخورد قضایی با مهاجران غیرقانونی، مجبوریم کودکانشان را از آنها جدا کنیم.» آبان ماه گذشته نیز این كشور هميشه مدعي دفاع از حقوق بشر در دستگيري كودكان معصوم پناهجو ركورد زد و تعداد كودكان مهاجري كه در بازداشتگاه هاي آمريكا به سر مي برند، براي اولين بار از مرز 14000 نفر فراتر رفت.
هفته گذشته باز در پرده دیگری از این جنایت، رسانه‌ها اعلام کردند کودک ۷ ساله گواتمالایی که قصد داشت همراه پدر و مادرش با عبور از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا شود، پس از بازداشت توسط گشت مرزی آمریکا، بر اثر خستگی و بی‌آبی جان داد. در معاینات اولیه پزشکان اعلام شد او بر اثر تب بالا دچار تشنج شده است ولی در بررسی‌های بیشتر مشخص شد به دلیل اینکه چند روز تشنه و گرسنه مانده بوده، بر اثر خستگی و بی‌آبی بدنش دچار شوک شده و با وجود تلاش پزشکان این پناه‌ جوی خردسال فوت کرده است.
اما علیرغم سیل انتقادها و فوت دختر بچه گواتمالایی در یکی از کمپ‌های مرزی نگهداری کودکان مهاجر در آمریکا، دونالد ترامپ از سیاست وحشیانه خود در زمینه جدا کردن والدین مهاجر از فرزندانشان مجددا دفاع کرد.  وی بر تداوم این سیاست‌ها اصرار کرده و علیرغم مشکلات مالی، کنگره را تهدید کرد در صورت عدم تامین بودجه دیوار مرزی با مکزیک دولت فدرال را تعطیل خواهد کرد.  به گزارش فارس ترامپ در واکنش به انتقادات در حساب توئیتری خود نوشت؛ سیاست دموکراتها در جدایی کودکان از والدین در دوره اوباما بسیار بدتر از چیزی بود که او اکنون در حال مدیریت کردن آن است. تصاویر کودکان در قفس را در سال 2014 در دوره اوباما به خاطر بیاورید. با این حال اگر این سیاست جداسازی انجام نشود افراد بیشتری خواهند آمد و قاچاقچیان از کودکان بیشتر سوءاستفاده
خواهند کرد!