kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

انتقال سفارت استرالیا به قدس/ مالزی محکوم کرد ، آل خلیفه حمایت!

نخست‌وزیر مالزی با انتقاد از اقدام استرالیا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت کسی حق ندارد این شهر را دو تکه کند، این در حالی است که آل‌خلیفه از این اقدام استرالیا حمایت کرد!

«ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی روز یکشنبه با انتقاد از اقدام استرالیا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به جای تل‌آویو به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت که قدس باید همانطور که اکنون هست، باقی بماند نه اینکه پایتخت اسرائیل شود و کشورها نباید، چنین کاری انجام دهند.
به گزارش فارس، این مقام مالزیایی در حاشیه مراسمی در بانکوک به خبرگزاری «رویترز» گفت، قدس همواره فلسطینی بوده و خواهد ماند. چرا می‌خواهند آغازگر تقسیم شهری باشند که به آن‌ها تعلق ندارد. چرا می‌خواهند اعراب و یهودیان را جدا کنند؟ آن‌ها چنین حقی ندارند.گفتنی است، «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا روز شنبه اعلام کرد این کشور قدس غربی را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی به رسمیت شناخته، اما فعلا سفارت خود را به این شهر منتقل نمی‌کند. وزیر خارجه بحرین ضمن حمایت از اقدام نخست‌وزیر استرالیا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از اتحادیه عرب به دلیل محکوم کردن این اقدام انتقاد کرد!