kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
روزنامه ‌کویتی «الرأی» گزارش داد

فرودگاه در برابر فرودگاه؛ سوریه قواعد جنگ با اسرائیل را تغییر می‌دهد

یک روزنامه کویتی به نقل از برخی رهبران سوریه گزارش داد، دمشق قصد دارد قواعد درگیری با رژیم صهیونیستی را تغییر داده و با هرگونه حمله این رژیم مقابله به‌مثل کند.

«الرأی»نوشت، دمشق قصد دارد از این پس با حملات ارتش رژیم صهیونیستی مقابله به مثل کند و به همین خاطر، ارتش سوریه حملات اسرائیلی‌ها را تحت نظر گرفته است. الرای افزود، معنای موضع‌گیری جدید دمشق این است که در صورت حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق، نیروهای ارتش سوریه نیز فرودگاه این رژیم را هدف قرار خواهند داد و حمله به پادگان‌ها و قتل مستشاران غیرسوری، و همچنین افسران و نظامیان سوری هم بدون پاسخ نمی‌ماند.
رژیم اسرائیل تا ماه‌های اخیر هر چند ماه یکبار مراکز نظامی و غیرنظامی سوریه را هدف قرار می‌داده است. اما در پی عملیات‌ رژیم صهیونیستی در استان لاذقیه سوریه که به سقوط هواپیمای «ایلوشین» روسیه و مرگ ۱۵ نظامی روسی انجامیده بود، ورق برگشته و مسکو ارتش سوریه را به سامانه دفاع هوایی «اس- 300» مجهز کرده است.به نوشته این روزنامه کویتی، روسیه به دمشق برای حمله به اهداف صهیونیستی در صورت هرگونه حمله هوایی و شلیک موشک به سمت اهداف نظامی سوریه، چراغ سبز داده است.طبق این گزارش، برخلاف ادعاهای رژیم صهیونیستی، ارتش سوریه امروز به جدیدترین و دقیق‌ترین موشک‌ها مجهز است که می‌تواند اهدافی را در داخل فلسطین اشغالی هدف قرار دهد.
به اعتقاد کارشناسان، هر چه زمان می‌گذرد روسیه مواضع خود را به مواضع ضد صهیونیستی جبهه مقاومت نزدیک‌تر خواهد کرد، زیرا فشارهای آمریکا بر روسیه با هدف متلاشی کردن این کشور، روز به روز بیشتر خواهد شد.