kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

ایران بزودی به استقبال 83 شهید دور از وطن می‌رود

ملت ایران به رسم قدرشناسی از جان‌نثاری‌های رزمندگان اسلام هفته آینده به استقبال پیکر مطهر و معطر 83 شهید دور از وطن می‌رود.

سرویس اجتماعی- علمی:
ملت ایران به رسم قدرشناسی از جان‌نثاری‌های رزمندگان اسلام هفته آینده به استقبال پیکر مطهر و معطر 83 شهید دور از وطن می‌رود.
سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین از انتقال پیکرهای مطهر 83 شهید دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: پیکرهای این شهدا در 26 خرداد ماه جاری از خاک عراق وارد کشور جمهوری اسلامی ایران شده و فضای ایران را به قدوم پاکشان معطر خواهند کرد.
وی ضمن تاکید بر تلاش‌های بی‌وقفه کمیته جست‌وجوی مفقودین برای پیدا کردن شهدای هشت سال دفاع مقدس در خاک عراق گفت: در آخرین عملیات کشف پیکر شهدا در یک ماه اخیر 83 شهید در مناطق مجنون و فاو پیدا شده‌اند که روز دوشنبه آینده 26 خرداد ماه به آغوش باز ملت قدرشناس کشورمان بازخواهند گشت.
سردار باقرزاده خاطرنشان کرد: شهدای یاد شده مربوط به عملیات‌های والفجر 8، تک دشمن در فاو، عملیات خیبر و مربوط به تک دیگر نیروهای عراقی در جزیره مجنون در سال 67 هستند.
شناسایی 15 شهید در کردستان عراق
باقرزاده از کشف برخی شهدا در کردستان عراق هم خبر داد و گفت: در آخرین عملیات این ستاد در طول ماه گذشته پیکر مطهر 15 شهید پیدا شده است که به زودی زمان انتقال آنها به خاک کشورمان نیز اعلام خواهد شد.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: عملیات تفحص و شناسایی پیکر شهدا تا پیدا شدن آخرین شهید ادامه پیدا خواهد کرد و با توجه به رایزنی‌هایی که با مسئولان عراقی صورت گرفته است، این جست‌وجو با سرعت در مناطق مجنون، شرق دجله، فاو و کردستان عراق در حال انجام شدن است.