kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
پایگاه صهیونیستی صدای یهود:

وقتی اسرائیل 2 روزه تسلیم حماس می‌شود آیا مقابل حزب‌الله زانو نخواهد زد؟!

یک پایگاه اینترنتی صهیونیستی با طرح این پرسش که «اسرائیل وقتی ظرف 48 ساعت در برابر جنبش حماس تسلیم شد، آیا در برابر حزب‌الله لبنان زانو نخواهد زد؟!» توانمندی این رژیم را برای مقابله با حزب‌الله لبنان زیر سؤال برد.

پایگاه اینترنتی صهیونیستی «صدای یهودی» در یادداشتی به قلم «زهیر اندراوس» توانمندی رژیم صهیونیستی در واکنش به حزب‌الله لبنان را زیر سؤال برده و نوشته، «اسرائیل وقتی ظرف 48 ساعت در برابر جنبش حماس تسلیم شد، چقدر می‌تواند در برابر حزب‌الله دوام بیاورد؟!»
به گزارش صدا و سیما به نقل از روزنامه رأی الیوم این پایگاه اینترنتی سپس با طرح چهار پرسش درخصوص عملیات سپر شمال(تونل‌های حزب‌الله) نتیجه‌گیری کرده که «اسرائیل توان ایستادگی در برابر حزب‌الله را ندارد.»
 این پرسش‌ها عبارتند از «ارتش اسرائیل تا حالا کجا بود؟ آیا ارتش اسرائیل از مدت‌ها پیش تهدید تونل‌های حزب‌الله را درک کرده بود یا اخیراً متوجه این تهدید شده است؟ اگر از مدت‌ها پیش این تهدید شناسائی شده بود چرا تاکنون این تهدید از بین نرفته است؟ آیا انهدام این تونل‌ها اقدامی سیاسی است یا اقدامی امنیتی است؟»
این پایگاه صهیونیستی سپس اضافه کرد: «همه به خاطر دارند که دولت نتانیاهو در مورخ 13 نوامبر(22 آبان) 2018 به علت ضعف در برابر حماس چگونه در معرض خشم عمومی شهروندان خود قرار گرفت. حماس در آن زمان تقریباً 500 فروند موشک به مناطق شهری اسرائیل شلیک کرد که منجر به زخمی شدن ده‌ها نفر و برجای ماندن خسارات سنگینی شد. پس از آن اویگدور لیبرمن وزیر امنیت اسرائیل استعفا کرد و نفتالی بنت و آیلیت شیکد از حزب بین یهودی تهدید به استعفا کردند. آیا نتانیاهو فقط برای توجیه ضعفش در برابر حماس دست به عملیات در شمال زده است؟ به نظر می‌رسد منافع ژنرال گادی آیزنکوت رئیس ‌ستاد کل ارتش اسرائیل اقتضا می‌کند ارتش اکنون دست به عملیاتی بزند.»
این پایگاه اینترنتی به موضوع زرادخانه حزب‌الله نیز ‌اشاره کرد که به گفته «منابع مورد اعتماد تل‌آویو»، حزب‌الله دارای 140 هزار موشک است. برخی از این موشک‌ها نقطه‌زن هستند و قادرند سراسر اسرائیل را هدف قرار دهند. برخی از این موشک‌ها از نوع کاتیوشا هستند که هدف قرار دادن آن توسط گنبد آهنین دشوار است. برخی نیز موشک ضدهوائی و ضد زره و موشک‌های کورنت و اسکاد هستند. پایگاه اینترنتی صدای یهودی با طرح این پرسش‌ها که در واقع زیر سؤال بردن توانایی رژیم صهیونیستی است نتیجه را نیز به صورت یک سؤال مطرح می‌کند که آیا اسرائیل برای جنگ با حزب‌الله آماده است؟!»