kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
نماینده مجلس:

دولت در تامین آب اصفهان غفلت می‌کند




 نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: غفلت دولت در تامین آب آشامیدنی استان اصفهان چالش‌های امنیتی و اجتماعی در آینده ایجاد می‌کند.
ابوالفضل ابوترابی افزود: پنج میلیون نفر جمعیت استان اصفهان از شبکه آبرسانی زاینده‌رود برای مصارف خانگی استفاده می‌کنند که در تابستان امسال بخش زیادی از این شمار دچار مشکل شده بودند.
وی اظهار داشت: دولت در برنامه بودجه سال 98 اختصاص اعتبار برای تامین آب آشامیدنی را به نمایندگان اصفهان قول داد اما روز چهارشنبه هفته گذشته که برنامه نهایی برای ارسال به مجلس آماده شد این سرفصل را حذف کرده بود.
وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی مسئولان به آب مورد نیاز مردم شایسته نیست، تصریح کرد: بی‌توجهی گذشته نسبت به آب مورد نیاز اصفهان باعث تخریب عرصه کشاورزی استان شد و ادامه این وضع مشکلات زیادی را برای زندگی مردم ایجاد می‌کند.
نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در راستای حمایت از مردم استان استعفا دادند، خاطرنشان کرد: 19 نفر از نمایندگان مجلس این استان با مشاهده این بی‌تدبیری‌ها با استعفا خود دیگر نمی‌خواهند در مسئولیت قرار بگیرند.
ابوترابی ادامه داد: اگر این وضع بی‌تدبیری در استان ادامه داشته باشد لازم است که استعفا نمایندگان پذیرفته شود و پس از آن نیز سایر مسئولان ارشد اصفهان از مسئولیت‌های خود استعفا بدهند.
وی یادآورشد: مسئولان در کشور برای خدمت به مردم مسئولیت می‌پذیرند و نباید نسبت به بی‌توجهی به حقوق مردم بی‌توجه باشند.
 19 نماینده استان اصفهان در اعتراض به آنچه که «عدم تحقق وعده‌های دولت درخصوص جاری شدن آب زاینده‌رود» خواندند خواهان کناره‌گیری از سمت نمایندگی مردم استان در مجلس شورای اسلامی شدند.
نمایندگان مردم این استان در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کردند در صورتی که حداقل نتوانیم حق مردم اصفهان را برای تامین آب آشامیدنی آن‌ها تامین نماییم دلیلی برای حضور در مسئولیت نمایندگی نمی‌بینیم و ما امضاکنندگان ذیل از زمان تقدیم نامه کناره‌گیری از حضور در صحن و کمیسیون‌ها خودداری تا تکلیف مشخص شود.
در این نامه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: همانطور که مستحضرید و یک مورد در حضور جنابعالی با وزیر محترم نیرو مشکلات آب استان اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، احیای زاینده‌رود که هیچ سازمان برنامه و بودجه‌ای به‌رغم پیگیری زیادی که انجام شده حتی از تخصیص اعتبار و ردیف مرتبط با تامین آب آشامیدنی خودداری کرد.
به گفته کارشناسان، مصرف سرانه آب در اصفهان 151لیتر است و حدود 70 درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی، 10 درصد در بخش آشامیدن و 20 درصد در بخش صنعت و سایر موارد مصرف می‌شود.