kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵

استاندار جدید مازندران شکایت از رسانه‌ها را ممنوع کرد


 
 استاندار جدید مازندران با ارسال دستورالعملی برای تمام دستگاه‌های اجرایی، شکایت علیه رسانه‌ها را  برای این دستگاه‌ها ممنوع کرد.
احمد حسین‌زادگان در این دستورالعمل همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا چنانچه شکایتی از رسانه‌ها در محاکم قضایی دارند، پس بگیرند.
نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه نقد عملکرد دستگاه‌ها و انتقاد از مدیران حق رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی است، تصریح کرد که نقد و انتقاد لازمه اصلاح امور و توسعه است.
حسین‌زادگان از رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دمکراسی یاد و تاکید کرد که فضای انتقاد و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید برای این رکن آزاد باشد تا شفافیت در امور محقق شود.
استاندار مازندران با اعلام اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی حتی اگر نقدی غیرمنصفانه باشد نباید دست به شکایت علیه رسانه بزنند، تاکید کرد: تنها تهمت، افترا یا توهین کردن برای مدیران حق پیگیری قضایی ایجاد می‌کند.
استاندار جدید مازندران همچنین با راه‌اندازی نظام انتقادات و پیشنهادات خواهان مشارکت کارکنان دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های مردمی و تک‌تک شهروندان در ارایه راهکار برای تحرک‌بخشی به فعالیت دستگاه‌های اجرایی شد.