kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

جنگنده‌های عراقی مواضع داعش را در سوریه به شدت بمباران کردند

جنگنده‌های «اف- 16» نیروی هوایی ارتش عراق مواضع تکفیری‌های داعش در استان دیرالزور سوریه را به شدت بمباران کرده و دست کم، 44 تروریست را به هلاکت رساندند.

ارتش عراق اعلام کرد، جنگنده‌های «اف- 16» نیروی هوایی این کشور دیروز مواضع عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه «السوسه» واقع در استان دیرالزور سوریه را به شدت بمباران کرده و شمار زیادی از تکفیری‌ها را به هلاکت رساندند.
به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه ارتش آمده است: جنگنده‌های اف-۱۶ امروز(دیروز) پس از دریافت گزارشی از اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم، منطقه السوسه در داخل سوریه را هدف قرار دادند. جنگنده‌های ما (در این ماموریت) دو هدف را بمباران کردند؛ هدف اول مخفیگاه (عناصر) داعش بود (و در زمان بمباران)، ۳۰ عضو داعش در آنجا حضور داشته‌اند و هدف دوم، مخفیگاهی بود که ۱۴ عضو انتحاری داعش در آنجا حضور داشته‌اند.
 بر اساس این گزارش، دو هدف مذکور به طور کامل منهدم شده و جنگنده‌های عراقی نیز سالم به پایگاه‌های خود بازگشتند.
کشف 7 گور جمعی
تیم‌های متخصص دفاع مدنی و هلال احمر سوریه طی عملیات پاکسازی خود در حومه غربی شهر بوکمال واقع در استان دیرالزور سوریه، هفت گور دسته جمعی کشف کردند و این گورها جسد صدها فرد مجهول‌الهویه را در خود جای داده‌اند. این اجساد متعلق به افرادی است که به دست عناصر گروه تروریستی داعش کشته شده‌اند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به نقل از سانا افزود: تیم‌های متخصص (تا دیروز) موفق شده‌اند 101 جسد را از گورهای جمعی بیرون بکشند و آثار شکنجه روی بدن بیشتر آنها نمایان است.
نیروهای مقاومت و ارتش سوریه آبان سال 1396 شهر بوکمال را از ‌اشغال عناصر داعش خارج کرده‌اند.
این گروه تروریستی با اعدام‌های وحشیانه و شکنجه مخالفان، در میان ساکنان مناطق تحت ‌اشغال خود رعب و وحشت را ایجاد می‌کرده است.
این نخستین بار نیست که پس از پاکسازی مناطق مختلف سوریه از وجود داعش، گورهای دسته جمعی اعدام شدگان کشف می‌شوند.
آمریکا مانع بازسازی سوریه است
سرهنگ «میخائیل میزینییف» رئیس‌ مرکز ملی مدیریت وزارت دفاع روسیه گفت، ادامه ‌اشغال بخشی از خاک سوریه در منطقه «التنف» توسط آمریکا که 6000 تروریست مسلح در آنجا حضور دارند، نهایت ظلم و بی‌عدالتی در حق مردم سوریه است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، این مقام وزارت دفاع روسیه افزود، ادامه ‌اشغال بخشی از خاک سوریه توسط نظامیان آمریکایی، مانعی جدی برای بازسازی سوریه و بازگشت روال عادی زندگی در این کشور است.
سرهنگ میزینییف درباره مسئله آوارگان سوری حاضر در اردوگاه «الرکبان» هم گفت: آنها(آمریکایی‌ها) منطقه‌ای به وسعت 55 کیلومتر مربع در منطقه التنف را به‌اشغال خود درآورده‌اند و در حال حاضر حدود 6000 تروریست مسلح نیز در آنجا حضور دارند و این مسئله امکان دسترسی به اردوگاه پناهجویان الرکبان را غیرممکن کرده است. این نهایت ظلم، بی‌عدالتی و وحشت آفرینی نسبت به غیرنظامیان سوریه است.
سایر رویدادها:
* کمیته سیاسی پارلمان‌های عربی موضوع از سرگیری فعالیت سفارتخانه‌های کشورهای عربی در سوریه را مورد بررسی قرار داد. این کشور‌ها در سال 2011 به طور یکجانبه روابط خود با سوریه را قطع کرده و سفیران و کاردارهای خود را نیز از این کشور فراخوانده بودند.
* «عبدالکریم الدغمی» رئیس ‌اسبق پارلمان اردن که اخیرا به دمشق سفر کرده است، اظهار داشت: روحیه بشار اسد از روحیه من عالی‌تر است.