kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷

جراحت 20 فلسطینی در جریان درگیری‌های شدید رام‌الله

جمعیت هلال احمر فلسطین سه ‌شنبه‌شب طی بیانیه‌ای، از زخمی شدن ۲۰ فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به منطقه «المصایف» شهر رام الله و بازداشت 28 فلسطینی دیگر در مناطق مختلف کرانه باختری خبر داد.

در بیانیه جمعیت هلال احمر آمده است که از میان 20 مجروح فلسطینی در شهر رام‌الله، شش نفر از آنها به ضرب گلوله‌های پلاستیکی نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شدند. نظامیان اسرائیلی شامگاه سه‌شنبه برای پیدا کردن مجریان عملیات استشهادی شهرک «عوفرا» منطقه «المصایف» در مرکز شهر رام‌الله را مورد یورش قرار داده و با جوانان فلسطینی درگیر شدند. نظامیان صهیونیست سوار بر بیش از ۴۰ خودروی نظامی، به این منطقه که در مرکز شهر رام‌الله حمله کردند تا مجریان عملیات استشهادی عوفرا را دستگیر کنند. گفتنی است یک فلسطینی روز یکشنبه در شهرک «عوفرا» (شمال رام‌الله) ۹ صهیونیست‌ را هدف گلوله قرار داده و آنها را زخمی کرد. نیروهای‌اشغالگر صهیونیست همچنین در این یورش خود، 28 جوان فلسطینی را بازداشت کردند.
 به گزارش قدسنا، وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد، یک کودک پنج ساله فلسطینی که جمعه گذشته به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در شرق خان یونس زخمی شده بوده به شهادت رسید. این کودک که «احمد یاسر ابوعابد» نام داشت، در جریان سی و هفتمین راهپیمایی بازگشت (جمعه انتفاضه بزرگ سنگ) به ضرب گلوله صهیونیست‌ها زخمی شده بود. این در حالی است که یک جوان ۲۷ ساله فلسطینی دیگر نیز به نام «عمر حسن عواد» به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در نزدیکی شهر «الخلیل» واقع در کرانه باختری به شهادت رسید. خبرنگار العالم در گزارشی گفت، این شهید دو روز پس از عملیات عوفرا، که ارتش‌اشغالگر را به شدت نگران کرده است، شهید شد. به گفته فلسطینی‌ها تیراندازی به این جوان و کشتن او در واقع، نوعی اعدام محسوب می‌شود که صهیونیست‌ها قصد داشتند، به هر ترتیبی شده، در واکنش به عملیات عوفرا، دست به اقدام متقابل بزنند.
دیدار محرمانه ۲ وزیر صهیونیست و اردنی
وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به صورت محرمانه با وزیر آب و آبیاری اردن در ماه نوامبر گذشته(آبان) دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری تقریب، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که دو وزیر مذکور در جریان این دیدار، درخصوص پروژه کانالی که قرار است، دریای سرخ را به دریای مدیترانه متصل کند، با هم گفت‌وگو کرده‌اند.