kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا:

ترامپ استیضاح را جدی گرفته و نگران است

به دنبال جدی شدن موضوع تخلفات رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، یک منبع نزدیک به دونالد ترامپ اعلام کرده ترامپ هم نگران است سر این موضوع، کارش به استیضاح بکشد. پیش از این هم، احتمال دستگیری رئیس‌جمهور آمریکا از سوی یکی از نمایندگان کنگره مطرح شده بود.

دونالد ترامپ در پرونده‌های زیادی از سوی نمایندگان کنگره آمریکا تحت فشار است و بسیاری از نمایندگان کنگره بارها وی را در مورد تخلفاتش تهدید کرده اند. حالا خبر رسیده که «جری نادلر» دموکرات و رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به پرونده «مایکل کوهن»، وکیل پیشین و شخصی ترامپ گفته: «ترامپ در مرکز یک تقلب بزرگ قرار دارد. این اتهامات به استیضاح می‌انجامد.» همزمان یک منبع نزدیک به دونالد ترامپ هم گفته، ترامپ بر این باور است پس از اینکه دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آوردند، استیضاح او به یک «احتمال واقعی» تبدیل می‌شود. منبعی دیگر که مثل بقیه نخواسته نامش فاش شود اعلام کرده، دستیاران ترامپ معتقدند تنها مسئله‌ای که می‌تواند ترامپ را به استیضاح سوق دهد، اتهامات مربوط به دست داشتن ترامپ در نقض قوانین مالی کمپین انتخاباتی در پرونده کوهن است.
در عین حال مقامات کاخ سفید می گویند، آنها اعتقادی ندارند که تحقیقات رابرت مولر نماینده ویژه آمریکا در تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ باعث استیضاح ترامپ شود. دادستان‌های فدرال آمریکا اخیرا در یک سند قانونی از ترامپ با لفظ «شخص شماره ۱» یاد کرده و به این مسئله اشاره داشتند که ترامپ در زمان کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به مایکل کوهن وکیل شخصی سابق خود دستور داده تا به صورت غیرقانونی به دو زنی که مدعی داشتن رابطه جنسی با او بوده‌اند، پول بدهد. این نخستین بار است که دادستان‌ها چنین اتهاماتی را علیه ترامپ مطرح می‌کنند.
گفتنی است پیش از این نیز «آدام شیف»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی از «چشم‌انداز واقعی» زندانی شدن دونالد ترامپ در پایان دوره ریاست جمهوری‌اش سخن گفته بود. این عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفته بود: «این چشم‌انداز واقعی وجود دارد که وزارت دادگستری آمریکا، ترامپ را هنگام ترک منصب خود، به‌طور رسمی متهم کند. این احتمالاً اولین باری خواهد بود که یک رئیس‌جمهوری با چشم‌انداز واقعی زندانی شدن مواجه می‌شود.»