kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴

واکنش آمریکا به بمباران بیمارستان «هجین» سوریه بله! ما بمبارانش کردیم!

ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش رسما اعتراف کرد که بمباران بیمارستان شهر «هجین» در استان دیرالزور سوریه، کار جنگنده‌های این ائتلاف بوده است.

بالاخره پس از دو ماه بمباران مکرر مناطق مسکونی و زیرساخت‌های استان دیرالزور توسط جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش، که تا کنون جان بیش از 200 غیرنظامی را گرفته، این ائتلاف به یک مورد از حملات خود(بمباران بیمارستان شهر هجین) اعتراف کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، ائتلاف مذکور با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که جنگنده‌های این ائتلاف بیمارستان شهر هجین در شرق سوریه را بمباران کردند.
 این ائتلاف که در مقابل فشار افکار عمومی، مجبور شد مسئولیت این حمله را بپذیرد، بلافاصله مدعی شد که عناصر داعش از این بیمارستان برای حمله به ائتلاف آمریکا استفاده کردند! و این اقدام داعش باعث شده که بیمارستان فوق از حیطه مناطق تحت حمایت توافق ژنو خارج شود.
این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که در حمله روز ۱۷ آذر جنگنده‌های آمریکایی به بیمارستان فوق، فقط غیرنظامیان کشته شده‌اند.
در هر حال، آمریکایی‌ها به طور روزانه سرگرم کشتار غیرنظامیان در استان دیرالزور هستد. دولت دمشق نیز در واکنش به این جنایات آمریکایی‌ها، چندین بار به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، نامه نوشته  است. ولی این نهاد‌های بین‌المللی تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند.
سرقت نفت توسط شبه‌نظامیان کُرد
«دیدبان حقوق بشر سوریه» که نزدیک به مخالفان دمشق است اعلام کرد، عناصر مسلح کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که در جنوب شرق دیرالزور حضور دارند، بر سر تصرف چاه‌های نفتی این منطقه، به جان هم افتاده‌اند.به گزارش فارس، این شبه نظامیان مسلح، که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، در شهرک «خشام» و منطقه «جدید عکیدات» به همراه شماری از بومیان، بر چاه‌های نفت واقع در اطراف میدان نفتی «کونیکو» مسلط شده‌اند. اخیرا نیز منابع رسمی سوریه اعلام کرده‌ بودند که شبه نظامیان کرد به همراه نظامیان آمریکایی و فرانسوی، مدتی است که سر گرم حفاری‌های غیرمجاز و سرقت آثار باستانی سوریه هستند. گروه تروریستی داعش هم سال‌هاست که آثار باستانی سوریه را سرقت می‌کند و در ازای دریافت پول، به ترکیه و غرب انتقال می‌دهد.
تسلیم شدن یک فرمانده مخالفان
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، رسانه‌های مخالف دولت سوریه اعلام کردند، یکی از فرماندهان تیپ «سلطان محمد الفاتح» از زیرمجموعه‌های گروه تروریستی «ارتش آزاد» در استان حلب خود را تسلیم ارتش سوریه کرده است.
این فرمانده که نام وی «فادی جبرائیل» است، پیش از این، در شهر «عفرین» واقع در شمال غرب حلب، شماری از تروریست‌ها را فرماندهی می‌کرده است.
وی به منظور استفاده از عفو ریاست جمهوری و عادی‌سازی پرونده خود، با یک خودرو پیکاپ وارد مناطق تحت تسلط دولت سوریه در استان حلب شده است.جبرائیل از نزدیکترین فرماندهان به «مصطفی السعید ابوعرنه» فرمانده گروه موسوم به «ارتش ملی» مورد حمایت ترکیه نیز محسوب می‌شده است.بر اساس دستور شماره 15 سال 2016 رئیس‌جمهوری سوریه، تمام کسانی که سلاح حمل کرده و یا از دست عدالت گریخته و متواری شده‌اند، در صورتی که خود و سلاحشان را تسلیم کنند، بخشیده می‌شوند.