kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
مشاور عرفات فاش کرد

نقشه ترور عرفات را شارون، بوش پسر و سعودی کشیدند

مشاور «یاسر عرفات» رئیس ‌پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین گفته ترور عرفات با آگاهی و موافقت سعودی‌ها صورت گرفت. عرفات پس از سازش با صهیونیست‌ها، از سوی همان صهیونیست‌ها و با همکاری بوش پسر و سعودی‌ها کشته شد.

 «باسم ابوشریف» مشاور یاسر عرفات اعلام کرده ترور عرفات با موافقت سعودی و پس از دیداری میان «آرییل شارون» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی و «جرج بوش» پسر (که از 2001 تا 2009 رئیس‌جمهور آمریکا بود) صورت گرفت. نظام سعودی موافقت خود را با ترور عرفات اعلام کرده و به بوش پسر هم گفته بود او به مانعی در برابر صلح تبدیل شده است.
به گزارش مشرق، ابوشریف این را هم گفت که شارون به دیدار بوش در کاخ سفید رفت و به او گفت دیگر نمی‌تواند به قول سابقش یعنی عدم صدمه زدن به عرفات متعهد باشد زیرا او با حماس همکاری می‌کند و عملیات‌های حماس با موافقت او انجام می‌شود، بوش سکوت کرد و سرش را به نشانه موافقت (برای ترور عرفات) تکان داد.
به گفته ابوشریف، روز بعد بوش با متحد خود سعودی تماس گرفت و آنها نیز با ترور عرفات موافقت کردند.یاسر عرفات در 11 نوامبر(آبان) 2004 پس از چند هفته دوره درمانی در بیمارستانی در پاریس درگذشت. گفته شدکه نوع سم مورد استفاده در ترور عرفات «ثالیوم» نام دارد و به سختی می‌توان این سم یا آثار و علایم آن را شناخت. سم مذکور بی‌بو و بی‌رنگ است و می‌توان آن را بدون اینکه دیده شود در غذا یا آب ریخت یا با استفاده از سرنگ در شریان و عروق یا پوست انسان تزریق کرد.
اعراب باید از ما بترسند
رژیم صهیونیستی به غیر از حربه ترور و از بین بردن فیزیکی شخصیت‌های مقاومت به توطئه نرم و خزنده نزدیکی به اعراب و تطمیع آنان نیز روی آورده است و دست و پا زدن‌های اخیر این رژیم برای عادی‌سازی روابط با کشورهای مرتجع عربی با همین هدف صورت می‌گیرد. در همین رابطه یک وزیر صهیونیست با انتقاد از ضعف ارتش این رژیم گفت زمان برقراری صلح با فلسطین هنگامی است که اعراب دوباره از ما بترسند. «نفتالی بنیت» وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی بدون نگرانی از تبعات اظهاراتش علیه ارتجاع عرب، اضافه کرد سیاست امنیتی اسرائیل با شکست مواجه شده و نیروهای مقاومت از ما هراسی ندارند و هیچ عاملی بازدارنده آنها نیست. وی با ‌اشاره به عملیات شهادت‌طلبانه اخیر فلسطینیان گفت: اکنون نیروهای مقاومت به آسانی به شهرک‌نشینان ما شلیک می‌کنند، در حالی که خانواده‌های آنها از تشکیلات خودگردان حقوق می‌گیرند و اگر هم دستگیر شوند مدتی در زندان می‌مانند و در نهایت با قرارداد تبادل اسرا مجبور به آزادی آنها می‌شویم.