kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۲۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
یک فعال فرهنگی:

احمدرضا دالوند در سال‌های اخیر به جبهه هنر انقلاب پیوسته بود(اخبار ادبی و هنری)

یکی از دوستان احمدرضا دالوند، هنرمند گرافیست که روز گذشته درگذشت، گفت: مرحوم دالوند در سال‌های آخر عمر خود به نقد جریان‌های منحرف هنری می‌پرداخت و دل به هنر انقلاب و مقاومت داده بود و همین باعث شد که «جناح معاشان» نسبت به او موضع منفی بگیرند.




احمدرضا دالوند، هنرمند طراح گرافیک و تصویرگر، دبیر علمی جشنواره هنر مقاومت و سردبیر نشریه هور(وابسته به روایت فتح) روز گذشته در اثر بیماری دیابت دارفانی را وداع گفت. هنرمندی که به گفته یکی از دوستانش در سال‌های آخر عمر خود با عشق و علاقه به هنر ارزشی و انقلابی گرایش یافته بود.
محمدامین صادقی زاده، نویسنده و مدیر روابط عمومی بنیاد روایت فتح که طی سال‌های اخیر همکاری نزدیکی با احمدرضا دالوند داشت، به خبرنگار کیهان گفت: مرحوم دالوند در سال 95 و در جریان چهارمین جشنواره هنر مقاومت، آثاری را برای این جشنواره طراحی کرد که یکی از آنها هم اکنون در گالری شهید آوینی در معرض دید است. همچنین وی در این مدت، سردبیری نشریه تخصصی هنرهای تجسمی «هور» به صاحب امتیازی بنیاد روایت فتح را برعهده گرفت که یکی از فعالیت‌های او در این نشریه، نقد جریان‌های منحرف در عرصه هنرهای تجسمی و حمایت از هنرمندان متعهد انقلابی بود. آخرین فعالیت او نگارش کتابی با عنوان «پیام تاریخ» بود که به بررسی ادوار مختلف هنر انقلاب اسلامی می‌پردازد.
وی تصریح کرد: مرحوم دالوند در سال‌های اخیر، دغدغه هنر انقلاب و هنر مقاومت را داشت و این باعث شد تا برخی از «جناح معاشان» علیه او موضع بگیرند. حتی خودش به صراحت می‌گفت که به عشق سیدمرتضی آوینی کار می‌کند و پول برایش مهم نیست. همین هم باعث شد که برخی رسانه‌ها نیز نسبت به وی کم‌لطفی کنند و حتی پس از درگذشتش نیز کمتر به وی توجه کردند.