kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
آیت‌الله نوری همدانی:

FATF یک قرارداد عبری، عربی، غربی است

استاد برجسته درس خارج حوزه گفت: همانطور که قبلا گفتم FATF یک قرارداد عبری، عربی، غربی است، توقع بود با عنایت بیشتری در مجلس بررسی می‌شد. ما نظر خود را گفتیم تا فردا تاریخ قضاوت نکند که سکوت کردیم.

آیت‌الله نوری همدانی در ابتدای درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، ضمن بیان شاخصه‌های انقلاب اسلامی از دیدگاه امام راحل که اسلام ناب و ظلم ستیزی و احیای فرهنگ ایثار و شهادت، خودباوری و مقابله با استکبار است، بیان داشت: این انقلاب هدیه الهی است و باید با قدرت از آن محافظت کرد.
این مرجع تقلید افزود: چطور می‌شود با آمریکا که همه کارنامه‌اش علیه ایران است قرارداد بست، کشوری که همیشه علیه ملت ایران تحریم و تهدید و جنگ داشت.
به گزارش فارس، وی تصریح کرد: چطور می‌توان قرارداد مبارزه با تأمین منابع مالی تروریست را امضاء کرد و تعیین مصداق با آمریکا باشد؟ آمریکایی که عربستان و صهیونیست را که دائم مشغول کشتار هستند تروریست نمی‌داند، اما حزب‌الله لبنان را تروریست معرفی می‌کند.
آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: خلاصه انسان نمی‌تواند هم گرایش به استکبار داشته باشد هم گرایش به اسلام، امیدوار هستیم شورای نگهبان با دقت این موضوع را بررسی کند تا با شرع و قانون اساسی مخالف نباشد.
استاد برجسته درس خارج حوزه اظهار داشت: رهبری هم فرمودند کنوانسیون‌هایی که در غرب طراحی می‌شود، تصویب نکنید.
وی گفت: همانطور که قبلا گفتم FATF یک قرارداد عبری، عربی، غربی است و با شاخصه‌های انقلاب منافات دارد و با احترام به نمایندگان محترم، توقع بود با عنایت بیشتری بررسی می‌شد. ما نظر خود را گفتیم تا فردا تاریخ قضاوت نکند که ما سکوت کردیم.
این مرجع تقلید وضعیت کنونی معیشت مردم را بسیار ناراحت‌کننده دانست و از مسئولان تقاضا کرد با یک مدیریت صحیح و نظارت کامل مشکلات را جدی و سریع حل کنند.