kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵

لیبرمن: ننگ شکست اسرائیل از حماس با هیچ‌چیز پاک نمی‌شود

وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از نتانیاهو گفته، ننگ شکست از حماس با هیچ چیز پاک نمی‌شود. او پس از جنگ دو روزه با حماس استعفا کرد.

«آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با‌اشاره به عملیات نظامی ارتش این رژیم در مرزهای لبنان تحت عنوان «سپر شمال» که با ادعای کشف تونل‌های حزب‌الله صورت گرفت تاکید کرد این اقدامات نباید اسرائیل را از جبهه جنوب غافل نماید چرا که عملکرد اسرائیل در قبال حماس و غزه شرم آور بود.
«لیبرمن» که با شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت‌و‌گو می‌کرد افزود: «ارتش در مرزهای لبنان تنها عملیات مهندسی انجام می‌دهد و ارتباط دادن این عملیات به حوادث جاری در جبهه جنوبی غزه فاقد هر گونه توجیه است...آرامش کنونی در نوار مرزی باریکه غزه با اسرائیل(سرزمین های‌اشغالی) یادآور آرامشی است که پس از امضای توافقنامه مونیخ در سال 1983 برقرار شد به نحوی که پس از گذشت یک سال از این آرامش رخدادهای خطرناکی به وقوع پیوست.»
وی که نشان می‌داد از شکست در جنگ دو روزه به شدت سرخورده و عصبانی است در ادامه گفت: «بارش شدید باران دو روز اخیر هم هرگز نمی‌تواند ننگ و عار بر جای مانده از شکست‌مان در برابر حماس را بشوید و پاک کند.»لیبرمن تاکید کرد دلیل استعفای وی بی‌توجهی به تحولات غزه بود و استعفای خود را تصمیمی درست دانست. گفتنی است پس از شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی از حماس در جنگ دو روزه و پذیرش آتش بس حقارت‌آمیز لیبرمن از سمت وزارت جنگ استعفا داد.
وی درخصوص ورود پول‌های قطری به غزه هم چنین گفت: «ما آرامش کوتاه مدت را با پول خریدیم اما در مقابل از امنیت ملی بلندمدت خود دست کشیدیم.»
تونل قدیمی بود
خبر دیگر اینکه، یک منبع امنیتی در لبنان گفته، تونل‌هایی که اسرائیل از آنها صحبت می‌کند، قدیمی و متروکه‌اند و بیشتر آنها خراب شده‌اند. به گزارش دبکا فایل، این مقام امنیتی که نخواسته است نامش فاش شود تاکید کرده که اگر ارتش لبنان به یونیفل (نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) مجوز بررسی این تونل‌های فرامرزی که اسرائیل ادعا می‌کند، را بدهد آنها خواهند دید که این تونل‌ها قبلا تخریب شده‌اند. پیشتر اسرائیل از آغاز عملیات خود علیه تونل‌های ادعایی جنبش حزب‌الله خبر داده و اطلاع داد که دومین تونل این جنبش را در مرز لبنان کشف کرده‌اند.
حمله به غزه
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اما روز یکشنبه بار دیگر اهالی غزه را به اقدام نظامی تهدید کرد، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که درگیر یک پرونده حقوقی است و جایگاه خود را متزلزل می‌بیند، در هفته‌های اخیر چند بار از احتمال اقدام نظامی در غزه یا لبنان صحبت کرده است. او از هفته پیش هم نمایش تازه‌ای را با عنوان عملیات سپر شمال با هدف «یافتن تونل‌های حزب‌الله» که به ادعای وی از جنوب لبنان تا درون فلسطین‌اشغالی حفر شده‌اند، آغاز کرده است.
هدف قرار دادن پاهای جوانان فلسطینی
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با بررسی تلفات 8 ماه تظاهرات بازگشت در مجاورت مرز غزه که از ماه مارس(فروردین) آغاز شده به این نتیجه رسیده که تک‌تیراندازان ارتش اسرائیل، بیشتر، پاهای تظاهرکنندگانی را هدف قرار می‌دهند که اغلب جز سنگ سلاحی ندارند. آسوشیتدپرس نوشته:«اکنون دیدن جوان‌هایی که با پاهای بانداژ شده یا عصا در خیابان‌های غزه راه می‌روند، تبدیل به پدیده‌ای رایج شده است.»