kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵

تقلای نخست‌وزیر انگلیس برای نجات از تبعات سنگین «برگزیت»

براساس گزارش یک روزنامه انگلیسی، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس قصد دارد رای‌گیری روز سه‌شنبه پارلمان درباره طرح «برگزیت» را به تعویق انداخته و به بروکسل برود و خواستار بهتر کردن شرایط این توافق شود.

روزنامه ساندی‌تایمز انگلیسی به نقل از وزرا و دستیاران «ترزا می» ‌نوشته که آنها انتظار دارند که نخست‌وزیر این کشوربه زودی اعلام کند می‌خواهد این رای‌گیری به تعویق بیفتد.
یکی از انگیزه‌های وی از این اقدام این است که او ظاهرا شکست توافق برگزیت در این رای‌گیری را قطعی دانسته و وزرای دولتش نیز اظهار نگرانی کرده‌اند که این شکست ممکن است آنقدر سنگین باشد که باعث سقوط دولت وی شود.
ایسنا در این باره به نقل از ساندی‌تایمز نوشته، ترزا می ‌طی چند روز آتی به بروکسل رفته و برای آخرین بار از اتحادیه اروپا خواهد خواست تا شرایط مربوط به توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بهبود بخشد. قانونگذاران انگلیسی در هفته‌های گذشته بارها هشدار داده‌اند که تنها در صورت بهتر شدن شرایط این توافق از آن حمایت خواهند کرد.
 یک سخنگوی ترزا می ‌روز جمعه گفته بود این رای‌گیری به رغم تقاضاهای برخی از قانونگذاران برای تاخیر در برگزاری آن انجام خواهد شد.
ترزا می‌ که آینده‌اش در گروه این توافق است بارها تاکید کرده که توافق برگزیت وی که ادامه روابط نزدیک با اتحادیه اروپا را در نظر گرفته تنها گزینه موجود روی میز است و تنها جایگزین‌هایش نیز یا اتفاق دردناک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپاست و یا اینکه اصلا برگزیت رخ ندهد.
با این وجود فشارها بر ترزا می ‌مجددا افزایش یافته و در همین رابطه ویل کوئینس، قانونگذار محافظه‌کار انگلیسی روز شنبه سمتش در دولت را به منظور اعلام مخالفت با توافق وی ترک کرد و احتمالا استعفاهای بیشتر مقامات دولت ترزا می‌ در اعتراض به این توافق در راه است.