kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
رئیسی در دانشگاه شهید بهشتی:

خدا رحم کرد من رئیس‌جمهور نشدم که دلار 5 هزار تومان شود!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که پرسیده بود «فکر می‌کنید اگر رئیس‌جمهور می‌شدید، وضع کشور بهتر از این بود؟» خاطرنشان کرد: خدا رحم کرد که من رئیس‌جمهور نشدم که دلار 5 هزار تومان شود!

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی عصر روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ۱۶ آذر را روز مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی برشمرد و گفت: ماهیت جنبش دانشجویی عدالتخواهی است.
وی با ‌اشاره به اینکه اصلاح‌گری همواره در نگاه جنبش دانشجویی است و اگر نقصی ببیند همواره از در نقادی در می‌آید، اظهار داشت: این خصلت دانشجویان است که اگر نقصی ببینند، برنتابند و عکس‌العمل داشته باشند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مسئولان بدانند اگر ما یک جا کوتاه بیاییم، دشمن دست بر نمی‌دارد و عقب‌نشینی نمی‌کند، ما باید یک کنشگر فعال باشیم. تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که پرسیده بود «فکر می‌کنید اگر رئیس‌جمهور می‌شدید، وضع کشور بهتر از این بود؟» خاطرنشان کرد: خدا رحم کرد که من رئیس‌جمهور نشدم که دلار 5 هزار تومان شود!
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه ما دانشجوی سیاسی را کسی می‌دانیم که جامعه را بشناسد و وظیفه خود را در قبال آن ایفا کند، گفت: ما شهدا را به عنوان روشنفکر واقعی می‌شناسیم نه کسانی که کشور را به سمت وابستگی می‌برند.
وی اظهار داشت: آستان قدس دو سال است که مالیات می‌دهد، مالیات را از یقه سفیدها بگیرید؛ اگر ما بودیم تولید مسکن را متوقف نمی‌کردیم و سامانه هوشمند بنزین نیز تعطیل نمی‌شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال دیگری، بیان داشت: آقای قالیباف نمی‌خواست کاندیدا شود و گفت که آمادگی دارم به شما کمک کنم، اما من گفتم مانع حضور هیچکس نخواهم شد. آقای جلیلی هم گفت اگر شما بیایید، من دیگر نمی‌آیم.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: آقای قالیباف اظهار داشت پس من کاندیدا می‌شوم و بعد نگاه می‌کنیم به سنجش آرا و بعد نظرسنجی مناظره سوم، طبق وعده‌شان کنار رفتند. البته من به هیچکس از کاندیداها نگفتم که شما نیایید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال دیگری درباره اطلاعش از مشکلات مردم، گفت: من در سمت‌های قضایی با مردم ارتباط داشتم و همین الان هم در کسوت خادمی حضرت رضا(ع) در میان مردم هستم و از مشکلات مطلعم. این مشکلات راه‌حل دارد، هرجا مدیر لایقی بوده مشکلات کاهش یافته است و با وجود آنکه برای پول و بودجه نقش قائلم، اما نقش مدیریت را ۷۰ درصد می‌دانم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه در عرض دو سال رقبات وقفی ما ۱۰ برابر شده است، افزود: باغات، شش‌های شهر هستند؛ برج‌سازی کاری ندارد، ما باغ‌ها را به جای برج‌سازی به مجموعه‌هایی قابل استفاده برای بانوان تبدیل کردیم. باغی در غرب تهران داریم که مجوز ۵۰ طبقه هم به آن می‌دادند اما من جلوی قطع درختان ۶۰۰ ساله را گرفتم و آن را تبدیل به مجموعه تفریحی می‌کردم.
وی تصریح کرد: آیا این درست است که همه خطوط امنیتی نظام شکسته شود که رای عده‌ای را جذب کنند؟ چرا با این کار خواستند رای ضدانقلاب را بگیرند؟ تفاوت من با رقیبم این است که ما به استقلال کشور معتقدیم اما او آب خوردن را هم به بیگانه متصل می‌کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما معتقدیم باید با همه دنیا ارتباط داشت، اما چرا باید پای کنوانسیونی را امضا کنیم که خود بانیان، آن را امضا نکرده‌اند؟
تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به سؤالی درباره جمنا بیان داشت: جمنا یک تشکلی از علاقه‌مندان انقلاب بود با هدف انسجام این گروه‌ها، البته کارشان ‌اشکالاتی داشت، اولا دایره شمولیت آن کوچک بود و جوان‌گرایی آنها هم کم بود. حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه جمنا باید یک بازنگری به کارهایش بکند، ادامه داد: آمدن من به میدان نتیجه جمنا نبود و تا اسفند ۹۵ هم تصمیم نداشتم کاندیدا شوم، اما دعوت جریانات مرا به تکلیف وا داشت، الان هم اگر برگردم به آن روز همان تصمیم را می‌گیرم امروز هیچ فعالیت انتخاباتی ندارم. چرا که مسئله امروز ما انتخابات نیست، بلکه گفتمان امام و رهبری و کارآمدی نظام است‌.