kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* آقای ظریف، دیگر بدعهدی‌ها و اهانت‌های اروپائیان را با لبخند پاسخ ندهید، این رفتار شما موجب نگرانی مردم ایران اسلامی نسبت به ادامه‌دار شدن مواضع بی‌شرمانه غربی‌ها شده است.
بخشنده- رشت
* چرا دولت به صراحت نمی‌گوید که با تصویب FATF و CFT هیچ چیزی قرار نیست عاید ملت شود و همانند برجام فقط فشارها را بر کشورمان بیشتر می‌کند.
3405---021
* آه و ناله ملت‌های مظلوم از جمله یمن و میانمار مانند بلا بر سر ظالمین خراب خواهد شد. بعد از فرانسه کشورهای انگلیس و آلمان باید در انتظار عذاب الهی باشند.
1013---0920
* اول انقلاب بزرگ‌ترین نقطه ضعف یک مسئول اعزام فرزندانش به خارج حتی برای تحصیل بود ولی امروز دولتمردان گویا در این کار با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند! اگر مشکلی هست به‌خاطر فراموشی ارزش‌های انقلاب است.
3107---0902
* چرا با اولین برخورد قانونی با گران‌فروشان شاهد کاهش قیمت‌ها نبودیم که هیچ در برخی موارد شاهد گران شدن مجدد هم بوده‌ایم؟ یک جای کار مشکل دارد.
0354---021
* پکیج ... قبل از افزایش دلار یک میلیون و 800 هزار تومان بود و در بازار به فراوانی یافت می‌شد اما بعد از گران شدن دلار این محصول داخلی در بازار آزاد به قیمت 9 میلیون تومان به فروش می‌رسد و کارخانه هم پکیج را از سبد فروش کارخانه تا پایان سال حذف کرده است!
4709---0912
* چرا نام شرکت‌های متخلفی که دست در جیب مردم کرده‌اند و اجناس را گران به مشتریان فروخته‌اند در رسانه‌ها گفته نمی‌شود تا مردم هم بدانند و نخریدن محصولات آن شرکت‌ها را با جدیت دنبال کنند.
9932---0911
* قیمت شیر پاکتی از هزار تومان به 2500 تومان رسیده است. حال تصور کنید در دیگر اقلام پرمصرف و ضروری چه رشد قیمتی رخ داده است. متعجبم که چرا دولت مدام اصرار به انکار جهش آمار تورم در کشور دارد؟!
2713---051
* وقتی تعزیرات حکومتی شرکت‌های لبنیاتی را جریمه می‌کند متاسفانه این شرکت‌ها به جای کاهش قیمت با کاهش وزن اجناس خود، به راحتی جریمه را جبران می‌نمایند و در این بین تنها سر مردم بی‌کلاه می‌ماند!
5170---0916
* چندی پیش رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت اردبیل اعلام کرد که گوشت منجمد در اردبیل به وفور پیدا می‌شود. خواستم لطف کنند آدرس آن را به شهروندان اعلام کنند که خیلی‌ها قادر به خرید گوشت گرم نیستند بتوانند حداقل گوشت یخی ارزان‌تر بگیرند!
4360---0914
* بیمه [...] فاکتور و نسخه‌های دارو و درمان را می‌گیرد و چندین ماه طول می‌کشد تا هزینه درمانی جانبازان را پرداخت کند و جانبازان هم که از حقوق خود برای درمان و دارو هزینه کرده‌اند چندین اقساط و اجاره‌بهایشان به تعویق می‌افتد. در این سن پیری لطفا بیش از این با اعصاب جانبازان بازی نکنید و حق و حقوق آنها را به موقع پرداخت کنید.
6451---0913
* بعد از 48 سال سابقه تولید و 65 سال سن، بانکی که از آن وام گرفته‌ام به خاطر این وضع تورم، رکود و... قصد تصاحب منزل مسکونی‌ام را کرده است! از مسئولان امر درخواست مساعدت دارم.
4881---0910
* ابتدای پاییز امسال دولت مدام هفته بعد را زمان دریافت سبد کالا برای کارگران اعلام می‌کرد اکنون ماه سوم پاییز رو به پایان است ولی گویا هنوز زمان دریافت سبد کالا برای کارگران مشخص نیست!
8059---021
* قطار شهری اصفهان از شهر «سین» واقع در 10 کیلومتری اصفهان می‌گذرد. دولت دهها هکتار زمین کشاورزی روستاهای اطراف این شهر را به قیمت 18 میلیارد تومان می‌خواهد تصاحب کند یعنی ثمن بخس! این مبلغ برابر است با پاداش 20 نفر از نورچشمی‌های دولت!
حسین قربانی
* در زیرنویس شبکه خبر سیما آمده بود که جاده آبسرد- ایوانکی افتتاح شد. لازم به توضیح است که این جاده در دولت دهم ساخته شد فقط چند کیلومتر از آن باقی مانده بود که در دو دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل شد، تلاش‌های دیگران نباید نادیده گرفته شود.
7345---0912
* مافیای قاچاق جواهر از تایلند و چند کشور دیگر تولیدکننده‌های جواهر داخل را نابود کرده و کسی پاسخگو نیست. نمی‌دانم چرا اتحادیه اقدام نمی‌کند!
3885---0936
* صدا و سیما همان طور که برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تمام توان تبلیغ گسترده می‌کند امیدوارم نسبت به تبلیغ صنایع و تولیدات داخلی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.
2186---021
* رئیس جمهور و برخی معاونان و مسئولان دولتی چماق 20 درصد افزایش حقوق را از حالا تا دو سه ماه پس از عید 98 بر سر کارمندان و کارگران می‌کوبند ولی به این سؤالات ساده پاسخ نمی‌دهند که قشر عظیمی از بازنشستگان که 400 هزار تا یک و نیم میلیون درآمد دارند با افزایش 20 درصد که بین 80 تا 300 هزار تومان به این حقوق‌ها اضافه می‌شود. آیا تورم 50 درصدی را جبران می‌کند؟!
علیپور- تهران و قاری- اراک
* رئیس محترم قوه قضائیه گفتند در ایران کسی به خاطر دوتابعیتی در زندان نیست عرض می‌کنم فرمایش حضرتعالی درست است ولی خیلی‌ها به جرم مهریه و نفقه و عدم توان پرداخت در این بازار بلبشو 4 برابری قیمت سکه به راحتی راهی زندان می‌شوند و من از جمله آنها هستم که به خاطر اشتباه سه قاضی در چند حکم مختلف! برای مهریه 8 ماه در زندان بودم! و اکنون نیز به خاطر عقب‌افتادن چند قسط مهریه در شرف بازداشت مجدد هستم! لطفا جلوی این گونه قضات بایستید.
8412---0912
* در اطراف قبور مطهر امام‌زادگان تهران مثل پونک، برخی افرادی که دارای باغچه و باغ هستند آن را به قبرهای 3 طبقه تبدیل و با قیمت‌های 300 تا 400 میلیون تومانی به متقاضیان می‌فروشند؟! لطفا کیهان گزارش تهیه و منعکس نماید. چرا اوقاف اقدامی نمی‌کند!
5211---0937
* وزیر کار، تعاون و رفاه بیاید با یک و نیم میلیون تومان حقوق بازنشستگی و 800 هزار تومان قسط برای چند ماه یک خانواده پنج‌نفره را اداره بکند. بلکه متوجه بشود به مردم چه می‌گذرد. تا چه زمانی باید شرمنده زن و بچه خود باشیم.
3912---0917
* از شهرداری منطقه 14 درخواست می‌شود مشکل پله برقی اتوبان امام علی(ع) میدان احمدیه که یک سمت آن مدتی است از کار افتاده را حل کند. بسیار دشوار است که افراد مسن برای عبور از بزرگراه بتوانند از پله‌های معمولی استفاده کنند.
رحمانی- خانواده شهید
* در این نابسامانی اقتصادی بعضی از شرکت‌های تولیدی واقعا اجحاف می‌کنند انواع لامپ ایرانی 8 برابر قیمت عرضه می‌شود. گویا اتحادیه اصناف در این کشور مرده و سازمان حمایت از مصرف‌کننده وجود خارجی ندارد.
8948---0913
* چطور یک شرکت لبنیاتی به خود اجازه می‌دهد حقوق مشتریان را نادیده بگیرد و در رسانه ملی با جسارت از گران کردن محصولات لبنیاتی سخن بگوید، درحالی که تازه محکوم به پرداخت جریمه 7 میلیاردی شده است!
3885---021
* تعدادی گراز امنیت و آرامش روستائیان بزررود از توابع نطنز کاشان را سلب کرده‌اند، تعدادی درخت کاشته بودیم همه را از بین برده‌اند. متأسفانه اداره محیط زیست منطقه برای جمع‌آوری و انتقال این حیوان‌های وحشی کاری انجام نمی‌دهد.
سجادزاده