kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
نایب‌رئیس ‌کمیسیون اصل نود:

قیمت کالاها علی‌رغم کاهش قیمت دلار همچنان رو به افزایش است

نایب‌رئیس ‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه مردم از عدم نظارت دولت بر بازار شاکی هستند، گفت: قیمت کالاها با افزایش دلار افزایش یافت اما امروز که دلار حدود ۷ هزار تومان ارزان شده اما قیمت کالاها پایین نمی‌آید بلکه هچنان رو به افزایش است.

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس در گفت‌و‌گو با فارس با انتقاد از گرانی‌های موجود در بازار گفت: درست است که ما در جنگ اقتصادی به‌سر می‌بریم و قیمت‌ ارزهای خارجی بالا رفته اما مردم از عدم نظارت و عدم مدیریت دولت شاکی هستند. این‌گونه نمی‌شود هرکس هر کاری که دلش می‌خواهد در کشور بکند.
وی افزود: یک روز دلار از ۴ هزار تومان به ۱۸هزار تومان رسید و قیمت کالاها هم به همین میزان چهار برابر افزایش یافت. دلار امروز به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان رسیده و حداقل حدود ۷ هزار تومان افت قیمت داشته اما علیرغم کاهش قیمت دلار قیمت کالاها همچنان رو به افزایش است حتی قیمت‌ها ثابت هم نمانده است.
نایب‌رئیس‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: متأسفانه بعضی‌ها از نبود نظارت و عدم مدیریت دولت سواستفاده می‌کنند و فشار این سواستفاده‌ها به مردم می‌آید.
امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: یک روز حرف از دلار ۴۲۰۰ تومانی زدند ما گفتیم دلار ۴۲۰۰ تومانی کجا است می‌گویند اصلاً در بازار نیست، ارز نیمایی هم که نمی‌دهند، بعد می‌گویند بازار دیگری راه افتاده که ارز در آن بازار باید تهیه شود که در آن بازار قیمت ۱۰ هزار تومان است اما کالایی که در بازار در حال حاضر عرضه می‌شود با همین دلار ۱۰ هزار تومان نیست بلکه با قیمت متناسب با دلار ۱۶ هزار تومان محاسبه و به مردم عرضه می‌شود.
وی افزود: شرایط، شرایط جنگ اقتصادی است در شرایط جنگ اقتصادی مدیریت و توجه دولت باید بیشتر باشد و باید از تمام توانش برای کنترل بازار استفاده کند نه اینکه هر کسی هر کاری که دلش می‌خواهد بکند.
نایب‌رئیس‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: الان وضعیت به گونه‌ای است که هر کسی هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند، هر کالایی به هر قیمتی که بخواهد می‌فروشند و مردم هم داد‌شان را به کی بزنند، صدایشان به کجا می‌رسد. ما هم که نماینده مردم که صدای مردم باید باشیم صحبت می‌کنیم دستگاه‌ها چندان پاسخگو نیستند.
امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید شرایط امروز کشور را درک کنند. شرایط امروز کشور به گونه‌ای نیست که ما بخواهیم از مردم سود مضاعف بگیریم و به مردم فشار مضاعف وارد کنیم. شرایط امروز شرایط جنگ است که کالایی که تولیدکننده تولید می‌کند با قیمت کمتر بدهد تا مردم بتوانند هجمه آمریکا را پشت‌سر بگذارند نه اینکه هجمه آمریکا هست ما هم فشار را به مردم بیشتر کنیم و مردم زودتر به مشکل بربخورند.
وی در پایان گفت: گاهی آدم احساس می‌کند بعضی‌ها در کشور به دنبال این هستند که ملت زودتر تسلیم شوند تا بیشتر مقاومت کنند و این انسان را رنج می‌دهد.