kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

جانشین «مرکل» در حزب حاکم آلمان را بشناسید

«کارن باوئر » که گزینه مورد حمایت «مرکل» بود و از او با عنوان «مرکل کوچک» یاد می‌شد، روز جمعه به عنوان رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی انتخاب شد.

در آلمان حزب حاکم «دموکرات مسیحی» دست به تغییرات مهمی زد و روز جمعه مرکل با خداحافظی از ریاست حزب جای خود را به «کارن باوئر» همفکر خود داد. «کارن باوئر» توانست با کسب 517 رای از 999 رای، بر رقیب اصلی خود «فریدرش مرتز» غلبه کرده و به رهبری حزب برسد. «مرتز» که یکی از منتقدان سرسخت مرکل است، ممکن بود در صورت پیروزی، سیاست‌ها و میراث مرکل را به کلی از بین برده و خط مشی جدیدی را در حزب دموکرات مسیحی به وجود آورد.
«کارن باوئر» راه سختی در رهبری حزب در پیش خواهد داشت چرا که حزب حاکم  دموکرات مسیحی در انتخابات اخیر، حدود 30 درصد از حمایت عمومی را از دست داده است.
«مرکل»، صدر اعظم آلمان با کناره‌گیری از ریاست حزب دموکرات مسیحی پس از 18 سال، روز جمعه به ایراد سخنرانی خداحافظی در میان هواداران خود پرداخت. به گزارش تسنیم، وی در این سخنرانی در مورد چالش‌های پیش رو، از جمله تغییرات آب و هوایی، حفظ اتحادیه اروپا  و حل و فصل موضوع برگزیت‌(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) هشدار داد. با وجود کناره‌گیری از ریاست حزب، مرکل قصد دارد تا پایان دوره چهارم صدر اعظمی خود، یعنی سال 2021، به رهبری آلمان ادامه دهد.