kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹

حوادث کوتاه از کشور


    آتش در اتوبوس
مشهد- خبرگزاری صدا و سیما: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: یک اتوبوس مسافربری در کیلومتر 45 جاده نیشابور - سبزوار به طور کامل در آتش سوخت.
سرهنگ هادی امیدوار افزود: خوشبختانه در این حادثه به سرنشینان این اتوبوس مسافربری که از همدان عازم مشهد آسیبی نرسید.
وی نقص فنی در موتور و چرخ‌های عقب اتوبوس را علت وقوع این حادثه اعلام کرد و افزود: به محض وقوع آتش‌سوزی همه مسافران به سرعت از اتوبوس پیاده شدند و این حادثه خسارت جانی و مصدوم نداشت.

کود شیمیایی تقلبی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان گلستان از شناسایی و انهدام باند چهار نفره تهیه و توزیع کود شیمیایی تقلبی در شهرستان کلاله خبر داد.
سرتیپ «علی‌اکبر جاویدان» گفت: ماموران انتظامی در عملیاتی غافلگیرانه، اعضای این باند را دستگیر و 75 تن کود تقلبی از مخفیگاهشان کشف کردند.
وی تصریح کرد: متهمان عنوان کردند که نمک، خاک و مواد مشابه را با اعمال تغییراتی به عنوان کود شیمیایی به فروش می‌رساندند.

واژگونی مینی‌بوس
سمنان- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس پلیس ‌راه استان سمنان گفت: یک دستگاه مینی‌بوس با ۱۰ سرنشین در کیلومتر ۸۰ زمان‌ آباد بیارجمند-شاهرود واژگون شد.
سرهنگ تقی کبیری افزود: این مینی‌بوس از مینودشت عازم طبس بود که به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی سرعت مطمئن دچار حادثه شد.
وی با بیان اینکه در این حادثه هفت نفر دچار حادثه شدند، اضافه کرد: خوشبختانه در این حادثه فوتی گزارش نشد.

خواب‌آلودگی راننده
اصفهان- فارس: رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان از واژگونی کامیون حامل چوب در اتوبان خرازی این شهرستان خبر داد.
ابوالقاسم چلمقانی، گفت: کامیون کشنده حامل چوب که از شمال به سمت جنوب اتوبان شهید خرازی در حال حرکت بود به علت خستگی و خواب‌آلودگی پس از برخورد به دیواره اتوبان واژگون شد.
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان ادامه داد: این حادثه تلفات جانی نداشت و به علت این برخورد تنها راننده دچار کوفتگی شده است.

قاچاق پارچه خارجی
خرم‌آباد- مهر: فرمانده انتظامی پلدختر از توقیف تریلر کشنده حامل پارچه‌های خارجی قاچاق در محور آزادراه پل زال خبر داد.
سرهنگ همایون بخشی گفت: پلیس در بازرسی از این خودرو موفق به کشف و ضبط  دو هزار و ۷۰۲ ثوب پارچه خارجی قاچاق بدون مجوز گمرکی شدند.
وی با اشاره به این که در این رابطه یک متهم دستگیر شد، افزود: کارشناسان ارزش ریالی محموله مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سودجویان دارو
مهاباد- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد گفت: پلیس این شهرستان حدود 10 هزار حب قرص غیرمجاز را از سودجویان کشف و ضبط کردند.
سرهنگ رضا ظهیریان، افزود: با تلاش مأموران انتظامی نه هزار و 760 حب انواع قرص غیرمجاز و بدون پروانه ساخت از فروشندگان داروهای غیرمجاز کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد: در این رابطه سه نفر متهم دستگیر شدند.

شکار شکارچی
گرگان- ایسنا: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ترکمن از کشف لاشه مرغابی سرسبز از یک شکارچی متخلف خبر داد.
علی بیانی گفت‌: در عملیات مشترک  دریابانی و اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ترکمن در پهنه آبی خلیج گرگان، یک شکارچی متخلف دستگیر شد.
وی افزود: به همراه این شکارچی متخلف 17 قطعه لاشه مرغابی سرسبز و یک قطعه باکلان کشف شد.
بیانی خاطرنشان کرد: همچنین از این فرد یک قبضه سلاح شکاری دو لول و دیگر ادوات شکار مانند فشنگ و قایق پارویی کشف و ضبط شد.

ناکامی قاچاقچیان سوخت
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: با تلاش ماموران کلانتری20 این فرماندهی بیش از 25 هزار ليتر سوخت قاچاق کشف شد.
سرهنگ «محمدرضا فداء» افزود: ماموران در بازرسی از محل ذخیره سوخت 65 بشکه220 لیتری، 42 گالن 20 لیتری و یک منبع 10 هزار لیتری  در مجموع 25 هزار و 140 لیتر گازوئیل را کشف کردند.
وی با اشاره به توقیف یک دستگاه اتوبوس که در این محل در حال بارگیری سوخت قاچاق بود، افزود: در این رابطه دو  متهم نیز که قصد انتقال این مواد سوختی به استان‌های جنوب شرقی کشور را داشتند دستگیر شدند.

دستگیری قاتل فراری
کرمانشاه- باشگاه خبرنگاران جوان: معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه از کشته شدن سه نفر از اعضای یک خانواده خبر داد.
سرهنگ محمدرضا آمویی گفت: فردی با یک دستگاه خودرو پژو پارس به در یکی از منازل روستای کله هویی
رفته و با به رگبار بستن اعضای یک خانواده، پدر ۴۸ ساله و دختر و پسر ۲۳ ساله را به قتل رساند. وی با اشاره به زخمی شدن مادر خانواده از ناحیه مچ پا افزود: با ردیابی‌های مستمر قاتل در شهر ملارد استان البرز دستگیر شد.

نجات چوپان
اهواز- مهر: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک گفت: عملیات جستجو و نجات چوپان گرفتار در ارتفاعات روستای گراشکو از توابع اندیمشک توسط نجاتگران این جمعیت پایان یافت.
افشین کاویانی عنوان کرد: پس از تماسی در مورد مفقود شدن یک چوپان، بلافاصله نجاتگران پایگاه امداد و نجات امام علی(ع) هلال احمر اندیمشک به محل اعلام شده اعزام شدند.
وی افزود: فرد مسن که پیشه چوپانی برای امرار معاش انجام می‌دهد، روز پنجشنبه(۱۵ آذر) برای یافتن گوسفندان خود به ارتفاعات روستای گراشکو رفته که بر اثر بارندگی شدید و فقدان وسائل ارتباطی به مدت یک روز در ارتفاعات گرفتار شد که توسط هلال احمر نجات داده شد.