kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷

سارقان، ارتباط تلفنی 20 روستای نیشابور را قطع کردند

رئیس‌ شرکت مخابرات نیشابور گفت: حدود سه هزار شماره تلفن ثابت طی یک هفته اخیر به دلیل سرقت کابل‌های مخابراتی در این شهرستان قطع شده است.

محمود شهرآبادی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: از ابتدای امسال کابل‌های مخابراتی حدود 20 روستا در نیشابور مورد سرقت قرار گرفته و به همین خاطر هم اینک ارتباط تلفنی شش روستا قطع شده است.
وی ادامه داد: موضوع سرقت کابلهای مخابرات در نیشابور از سوی نیروی انتظامی در حال پیگیری است و در همین چارچوب هفته پیش دو سارق با مقداری کابل سوخته دستگیر شدند.
رئیس ‌شرکت مخابرات نیشابور گفت: به دلیل مشکلات ناشی از این رخداد «تبدیل ارتباط مخابراتی» روستاهای این شهرستان از کابلی به رادیویی در دستور کار قرار گرفته و ارتباط مخابراتی دو روستا از این طریق کامل شد. این اقدام برای چهار روستا دیگر نیز در دست انجام است.
وی افزود: همچنین ظرف هفته اخیر سه مورد قطعی و سرقت فیبر نوری نیز در نیشابور گزارش شد. رفع هر قطعی فیبرنوری 50 میلیون ریال هزینه دارد.
شهرآبادی ادامه داد: پس از مشهد بیشترین حجم اینترنت مورد استفاده در خراسان رضوی متعلق به نیشابور است. در بخش اینترنت مخابرات شش هزار و 23 و در حوزه شرکت‌های خصوصی 12 هزار و 296 پورت آزاد آماده واگذاری در نیشابور وجود دارد. طی یک ماه اخیر پهنای باند ارتباطی اینترنت نیشابور با مشهد نیز افزایش یافته است.