kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷

اخبار کوتاه

شیوع تومور مغزی در جنین با استعمال سیگار در زنان باردار
رئیس‌انجمن رادیوتراپی آنکولوژی با اشاره به اینکه سیگار حاوی چهار هزار ماده سمی است که 40 تا 50 مورد آن سرطان‌زا هستند، گفت: زنان باردار در صورتی که استعمال سیگار داشته باشند احتمال شیوع تومور مغزی در جنین آنها زیادتر است.

خبرهای خوب رئیس‌دانشگاه آزاد برای دانشجویانی که ازدواج کنند
ایسکانیوز- رئیس‌دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویانی که در طول تحصیل ازدواج می‌کنند، اگر در مقطع کارشناسی باشند به طور کامل از دادن شهریه ترمی که در آن قرار دارند معاف می‌شوند و اگر در مقطع تحصیلات تکمیلی باشند تا ۵۰ درصد به شهریه‌شان تخفیف خواهد خورد.

2 کوهنورد گمشده در کن پیدا شدند
هلال احمر- رئیس‌سازمان امداد و نجات جمعیت هلال گفت: طبق اعلام عوامل امدادی مستقر در غرب تهران، صبح دیروز 2 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات وردیج تهران(محدوده امامزاده داود) توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان تهران، در منطقه کشار پیدا شدند و حال عمومی آنها مساعد است.

پروفسور «مهدیان» برای درمان جانبازان به ایران می‌آید
ایثار- پرفسور حسین مهدیان فوق تخصص ستون فقرات از کشور انگلستان از تاریخ 24 آذر به مدت دو هفته برای ویزیت و درمان جانبازان در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) حضور می‌یابد.جانبازان و خانواده شهدا و ایثارگرانی که از مشکل ستون فقرات رنج می‌برند می‌توانند برای تشکیل پرونده به بنیاد مناطق مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۲۶۸۴۳۵۱ ستاد جذب متخصصین و اعزام به خارج جانبازان تماس حاصل نمایند.

ابهام در تغییر کاربری
بازداشتگاه‌ کهریزک
فارس- درحالی که رئیس‌پلیس پایتخت از موافقت فرمانده ناجا برای تبدیل بازداشتگاه کهریزک پس از آماده‌سازی و مناسب‌سازی، به محلی برای نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر خبر داد،رئیس‌سازمان بهزیستی کشور گفت:کمبود فضا و ظرفیت برای نگهداری از معتادان نداریم و سیاست ما این نیست که معتادان متجاهر را به کهریزک منتقل
کنیم.
مردم دارو ذخیره نکنند
ایسنا- سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه کمبودهای دارویی کشور در حال حاضر حدود یک درصد است، گفت: کمبود یک تا یک و نیم درصدی همانند سایر کشورهای دنیا، عدد بالایی نیست. مردم هیچ نگرانی از بابت تامین دارو نداشته باشند، چون وضعیت کشور از شرایط ۶ ماه گذشته بدتر نخواهد شد و از ذخیره کردن دارو پرهیز کنند.

تصحیح و نمره‌دهی الکترونیک برگه‌های امتحانی دبیرستانی‌ها از دی ماه
ایسنا- معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از دی ماه امسال تصحیح برگه‌های آزمون و ثبت نمرات به صورت الکترونیکی انجام شده و در نهایت در سامانه کارنامه صادر خواهد شد، گفت: این مراحل استانداردسازی شده و دیگر امکان شکل‌گیری مافیا در این حوزه وجود ندارد.

بیشتر معلولیت‌ها با مشاوره پیش از فرزندآوری قابل پیشگیری است
ایرنا- رئیس‌انجمن علمی مامایی گفت: برخی معلولیت‌ها قبل و حین بارداری غیرقابل تشخیص یا پیشگیری است اما بیشتر آنها را می‌توان با یک مشاوره ساده مامایی شناسایی کرد و افراد پرخطر را برای غربالگری‌های پیشگیرانه به متخصصان ارجاع داد.