kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶

قاچاق هزاران زن میانماری به چین

یک گزارش نشان می‌دهد که هزاران زن و دختر آسیب‌‎پذیر از شمال میانمار به چین قاچاق شده و در آنجا مجبور شده‌اند ازدواج کنند و بچه‌دار شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مطالعه از سوی دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ نشان داده حدود 7500 تن از این زنان و دختران که اهل ایالت‌های جنگ‎زده کاچین و شان در شمال میانمار بوده‌اند، در فاصله سال‌های 2013 تا 2017 در مرز دو کشور به تعدادی از مردان قاچاقچی فروخته شده‌اند. این مطالعه تصریح داشته که زنان جوان به ارزش 15000 دلار فروخته شده‌اند.
مصاحبه با بیش از 400 تن از قربانیان در میانمار و چین فاش کرده که اکثر قربانیان یک بار فروخته شده‌اند و قبل از فروخته شدن به همسر دوم هم مجبور به باردارشدن شده‌اند. یکی از این زنان در این مطلب شرح داد که چطور سه بار به چین قاچاق شده و هربار نیز مجبور به بچه‌دار شدن شده است.
مون نای لی یک مقام مسئول انجمن زنان کاچین در تایلند کسی بوده که برای این مطالعه، پژوهش میدانی در ایالت‌های کاچین و شان انجام داده است.
درگیری مداوم میان شبه‌نظامیان قومی و نیروهای دولتی میانمار و همین‌طور نقض مداوم حقوق‌بشر در شمال این کشور موجب شده که هزاران زن و دختر بدون اسناد و مدرک هویتی به دست قاچاقچیان انسان بیفتد. مون نای لی ادامه داد: به سبب بی‌ثباتی سیاسی و جنگ و مصادره اراضی امنیت زنان در این مناطق تبدیل به یک چالش بزرگ شده است.
گزارش شده است اغلب این ازدواج‌های اجباری با وساطت خانواده‌ها یا ریش سفیدان روستا صورت گرفته و این زنان امکان مخالفت با موضوع را نداشته‌اند.
مون نای لی خاطر نشان کرد: معمولا این دختران نمی‌توانستند جواب منفی به والدین خود بدهند و مجبور می‌شدند بعد از آنکه قاچاقچیان به والدین آنها پول را تحویل دادند تن به این ازدواج بدهند.