kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹

اخبار کوتاه از فوتبال

سپاهان- پرسپولیس
دیداری برای قهرمانی در نصف فصل
در یک دیدار معوقه از هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ، تیم سپاهان امروز از ساعت: 16:10 میزبان تیم پرسپولیس قهرمان فصل گذشته است. در جهان فوتبال دیدار تیم‌های قدرتمند فوتبال را دربی می‌نامند و بر اساس همین تعریف، برانکو مسابقه پرسپولیس و سپاهان را دربی می‌نامد. مسابقه‌ای که بین دو قطب فوتبال ایرانی برگزار می‌شود. سپاهان قطب زردی که این فصل دوباره به روزهای اوجش بازگشته و پرسپولیس نایب قهرمان آسیا و قهرمان دو دوره متوالی لیگ برتر. مسابقه این دو تیم همیشه جذاب و دیدنی است و شرایط جدول در لیگ هجدهم این حساسیت را چندبرابر کرده است. دربی ایرانی که این مرتبه می‌توان آن را به فینال نیم فصل هم تعبیرش کرد. برنده این مسابقه شانس زیادی برای قهرمان نیم فصل خواهد داشت. برانکو هفته گذشته بعد از پیروزی مقابل تیم دیگر اصفهان به شدت علیه داوران موضع گرفت و حتی مدعی شد که برخی کارهایی می‌کنند تا پرسپولیس به سومین قهرمانی متوالی‌اش در لیگ نرسد! برخی این رفتار عجیب و دور از انتظار سرمربی پرسپولیس را جنگ روانی علیه سپاهان دانسته‌اند. امیر قلعه‌نویی فعلا واکنشی به این حرف‌ها نشان نداده اما مدیران سپاهان می‌گویند که آنها نیز از ‌اشتباه‌های داوری متضرر شده‌اند. به همین دلیل بهترین داور آسیا علیرضا فغانی که مسابقه رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۸ را هم قضاوت کرد این دربی حساس را سوت خواهد زد. قلعه‌نویی و برانکو روابط خوبی باهم دارند و هر دو نیز منتقد کی روش محسوب می‌شوند.
استعفای ملکی و قراب از هیئت مدیره استقلال
دو عضو بازنشسته هیئت مدیره استقلال استعفا دادند. پیرو قانون منع به کارگیری بازنشستگان، 15 آذر آخرین فرصت مدیران و مسئولان بازنشسته برای استعفا و کناره‌گیری از سمت‌هایشان است. در همین راستا اکبر ملکی و جواد قراب، دو عضو بازنشسته هیئت مدیره باشگاه استقلال استعفای خودشان را اعلام کردند تا از سمت‌های خود کناره‌گیری کرده‌ باشند. استعفای آنها همانند اعضای بازنشسته هیئت مدیره پرسپولیس روز پنجشنبه هفته گذشته به وزارت ورزش و جوانان داده شده است.
گرشاسبی: سندی امضا نمی‌کنم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید تا زمانی که ابلاغی برای فرد دیگری صادر نشود به کارش در این باشگاه ادامه می‌دهد اما سندی را امضا نمی‌کند. حمیدرضا گرشاسبی درباره آخرین وضعیت خودش اظهار کرد: ما برای اینکه کارها روی زمین نماند در باشگاه هستیم و درباره ادامه فعالیت خودمان منتظر نظر وزارت ورزش و جوانان هستیم. تا زمانی که ابلاغی برای فرد دیگری صادر نشود ما کارها را پیگیری می‌کنیم. او در پاسخ به این سؤال که آیا در باشگاه پرسپولیس برای امضای اسناد مشکلی دارد یا خیر؟ گفت: برای احترام به قانون منع به‌ کارگیری بازنشستگان سندی را امضا نمی‌کنم.
قلعه‌نویی: پرسپولیس دست و پا بسته نیست
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان عصر دیروز در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس گفت: معمولا بازی‌هایی که سپاهان و پرسپولیس دارند جذاب می‌شوند. هر دو تیم در بهترین شرایط هستند. سپاهان هفته به هفته بهتر شده است. هنوز جای کار داریم و باید پیشرفت کنیم. با تلاش بازیکنان و گروه. من قلعه نویی کم‌ترین نقش را دارم. امیدوارم فردا(امروز) با یک بازی منطقی ۳ امتیاز بازی را بگیریم. من فکر می‌کنم که بازیکنان ما به خودباوری رسیده‌اند. تیم پرسپولیس هم تیمی است که مربی و هواداران بزرگ و بازیکنان خوبی دارد. پرسپولیس به نظر من دست و پا بسته نیست. آنها ۳ سال است که با هم بازی می‌کنند. شاید خسته باشند اما با همین کیفیت‌شان تا فینال آسیا رسیده‌اند.
انتقاد عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال
از وزارت ورزش
عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال گفت:‌ای کاش مسئولان وزارت ورزش به جای مصاحبه‌های سریالی جهت تخریب فوتبال به نامه ۴۸ روز پیش هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال پاسخ می‌دادند.
عبدالکاظم طالقانی درباره وضعیت فعلی فدراسیون‌ فوتبال عنوان کرد: برای روشنگری افکار عمومی می‌خواهم چند جمله‌ای بر زبان بیاورم. هدفم فقط روشن شدن مردم عزیزمان است و بس. وی ادامه داد: کاش مسئولان وزارت ورزش به جای مصاحبه‌های سریالی جهت تخریب فوتبال و هیئت‌رئیسه و به جای هماهنگی با رادیو ورزش و برنامه‌های تلویزیونی جهت ادامه این هدف به نامه 48 روز پیش هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال پاسخ می‌دادند تا فوتبال که در یکی از پرافتخارترین دوران خود به سر می‌برد اینچنین و در آستانه جام ملت‌ها با ستاد تخریب و جنگ روانی آن هم بدون حق پاسخگویی دست به‌گریبان نشود. عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: فدراسیون فوتبال به دلیل ملاحظات بین‌المللی تاکنون این نامه‌ها را منتشر نکرده است، اما به طور حتم مردم باید از حقایق مطلع باشند. از رئیس‌فدراسیون خواهش می‌کنم ملاحظات را کنار بگذارد و سه نامه ارسالی به وزیر ورزش را منتشر کند تا مردم بدانند چه کسانی به میزها چسبیده‌اند. طالقانی اظهار داشت: رادیو و تلویزیون و وزارت ورزش به جای پرداخت حقوق حقه فوتبال دست از هجمه به آن بردارند. وزارت ورزش پاسخ بدهد مگر هیئت‌رئیسه در آن نامه ننوشته بود طبق نظر شما اقدام خواهد کرد و هر آنچه را شما مصلحت فوتبال می‌دانید، انجام شود؟ این همه مصاحبه و تخریب برای چیست؟!
برانکو: اوضاع تیم نگران‌کننده است
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اینکه اخبار زیادی پیرامون باشگاه ما قبل از بازی حساس با سپاهان به گوش برسد، خوب نیست. برانکو ایوانکوویچ در مورد آخرین وضعیت تیمش در آستانه دیدار حساس مقابل سپاهان گفت: وضعیت تیم ما خیلی شفاف نیست. شایان مصلح و سیامک نعمتی به تازگی به تمرینات ما برگشته‌اند و خیلی وضعیت مناسبی برای بازی ندارند. بعد از بازی با ذوب‌آهن هم بشار رسن، کامیابی‌نیا و نوراللهی با مصدومیت جزیی مواجه شدند و وضعیت آنها هم تعریفی ندارد. در این وضعیت نمی‌توانیم بگوییم همه چیز خوب است.وی در واکنش به اتفاقاتی که پیرامون باشگاه پرسپولیس وجود دارد و اینکه احتمال جدایی حمیدرضا گرشاسبی از این باشگاه زیاد است، عنوان کرد: بله، متأسفانه قبل از بازی حساس ما با سپاهان این جور حرف‌ها زیاد به گوش می‌رسد. طبیعی است که چنین اخباری قبل از چنین مسابقه‌ای برای هر تیمی می‌تواند نگران‌کننده باشد. کاری از دست ما ساخته نیست غیر از اینکه منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.