kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

خواندنی از ورزش ایران

* در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مصوب مجلس شورای اسلامی، با حکم مسعود سلطانی‌فر، عباس صانعی به عنوان سرپرست حراست وزارت ورزش و جوانان منصوب شد. پیش از این عباباف رئیس‌ حراست وزارت ورزش بود.
* چهاردهمین مسابقات مسافت کوتاه قهرمانی جهان از ۲۰ تا ۲۵ آذر به میزبانی هوانژو چین برگزار می‌شود.سینا غلام‌پور و امیرعباس امرالهی، دو نماینده شنای ایران در این رقابت‌ها به همراه حمید اسکندریون به عنوان مربی عازم کشور چین شدند. سینا غلام‌پور در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد و امیرعباس امرالهی در ماده‌های ۴۰۰ و ۱۵۰۰ آزاد به آب خواهند زد.
*مسابقه بین‌المللی دوچرخه‌سواری کوهستان هند که یکی از مراحل کسب امتیاز برای سهمیه المپیک 2020 محسوب می‌شود به مسافت 40 کیلومتر برگزار شد و فراز شکری کاپیتان تیم ملی کوهستان کشورمان توانست با پیشی گرفتن از رقبای خود رتبه اول را از آن خود کند.پرویز مردانی دیگر ملی پوش کشورمان در این مسابقه دوم شد و نماینده کشور تایلند در رتبه سوم قرار گرفت. این مسابقه به صورت تک مرحله‌ای و به صورت 8 دور 5 کیلومتری برگزار شد.نمایندگان کشورمان دوشنبه به ایران باز خواهند گشت.
*بهرام افشارزاده در حاشیه مراسم دستاوردهای ورزش در چهل سال انقلاب در مورد اینکه گفته شده او سرپرست کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ خواهد بود، گفت: اصلا صحبتی با من نشده است، ۲۱ ماه دیگر تا المپیک زمان داریم و امیدوارم هر کسی که سکاندار این کار می‌شود، دنیا آنها را بشناسد. چه من و چه دیگران امیدواریم مثمرثمر باشیم، به نظرم ما باید بتوانیم در المپیک ۲۰۲۰ نسبت به گذشته نتیجه بهتری بگیریم.