kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
در نخستین روز حضور ماموران آنتی دوپینگ فدراسیون جهانی

4 وزنه‌بردار ایران تست دوپینگ دادند

چهار وزنه‌بردار ایران در نخستین روز حضور ماموران آنتی دوپینگ فدراسیون جهانی تست دوپینگ دادند.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ابتدای هر سال میلادی لیستی از وزنه‌برداران را اعلام می‌کند که باید هر زمان آماده دادن تست دوپینگ باشند. در این لیست که ابتدای سال 2018 اعلام شد، نام ۱۰ وزنه بردار از ایران وجود داشت و اکنون ماموران آنتی دوپینگ فدراسیون جهانی با حضور در فدراسیون وزنه‌برداری خواهان گرفتن نمونه از این وزنه‌بردار ان شدند.
این ماموران دیروز از کیانوش رستمی، محمدرضا براری، محسن ایمانی و محمد شهاب‌انداز تست گرفتند و امروز هم در ایران خواهند بود. آنها حتی با علی هاشمی و امیر رضا عسگری دون هم تماس گرفتند که هاشمی اعلام کرد اکنون در ایلام است و در لیست هم محل خود را از قبل ایلام اعلام کرده بود اما چون ماموران آنتی دوپینگ به دلیل نداشتن وقت، امکان سفرشان به ایلام وجود ندارد مشکلی در این مورد برای هاشمی نیست اما امیر رضا عسگری دون از دیگر نفرات این لیست است که برای زیارت به عراق رفته است و در حال حاضر در محلی غیر از آنچه در لیست درج شده قرار دارد و غیبت می‌خورد.
نکته جالب این است که ماموران خواهان گرفتن تست از بهداد سلیمی شدند در حالی که بهداد از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده است اما به نظر می‌رسد پروسه بازنشستگی او هنوز در فدراسیون جهانی انجام نشده است. سهراب مرادی، رضا بیرالوند و سعید علی حسینی دیگر نفراتی هستند که در این لیست قرار دارند.
ورزشکاران باید هر سه ماه یک بار اطلاعات خود، آدرس محل زندگی، مکان تمرین و شماره تلفن‌های در دسترس را در سیستم آدامز بروزرسانی کنند تا در زمان مراجعه ماموران، در دسترس باشند. در دفعه اول در صورت مراجعه و عدم حضور غیبت زده می‌شود و اگر در مدت ۳۶۵ روز بعد (یک سال)، این اتفاق ۲ بار دیگر یعنی مجموعا ۳ بار تکرار شود به منزله دوپینگ محسوب شده و محرومیت برای ورزشکار در نظر گرفته می‌شود. نکته جالب این است که در دفعات بعدی ورزشکاران هر کجا باشند ماموران در همان محل از آنها تست می‌گیرند مانند اتفاقی که برای احسان حدادی رخ داد و در منزل تست داد.