kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
میرطاهر مظلومی، بازیگر سینما:

گمنامی قهرمانان ملی به خاطر مدیریت غلط فرهنگی است(اخبار ادبی و هنری)

یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: ما سرداران و امیران زیادی داریم که تاثیرگذاری زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند اما در گمنامی هستند و رویکرد غلط دستگاه‌های فرهنگی موجب بی‌مهری به آنها شده است.
میرطاهر مظلومی بازیگر در گفت‌وگو با دفاع پرس، به تغییر رویکرد و نوع نگاه در آثار هنری مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس‌اشاره کرد و اظهار داشت: هنرمندان در رشته‌های هنری طی سال‌های گذشته آثار زیادی درباره موضوعات ملی و مذهبی تولید کرده‌اند که باید همراه با خلاقیت باشد تا مخاطبین جدیدی را همراه کند.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد دستگاه‌های حامی فرهنگ نسبت به دفاع مقدس طی سال‌های گذشته صرفاً رویکردی یادواره‌‌ای و بزرگداشت‌گونه بوده در حالی که در این زمینه باید ابتکارات بهتری را در دستور کار قرار می‌دادند.
این بازیگر سینما و تلویزیون به ظرفیت هنر برای معرفی قهرمانان ملی‌اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر جوانان کشورمان نیاز دارند تا کسی را به عنوان الگو در جامعه داشته باشند اما این خلا همچنان باقی مانده است.
تئاتر و سینما ظرفیتی است که می‌تواند این الگوها را به جامعه معرفی کند اما از ظرفیت‌های موجود کشور غفلت
شده است.
مظلومی افزود: پیشنهاد می‌کنم مسئولین رویکرد نکوداشت را جدی‌تر بگیرند چراکه با این کار راه برای هنرمندان باز می‌شود تا بتوانیم درباره چهره‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اثر فرهنگی و هنری تولید کنیم. ما سرداران و امیران زیادی داریم که تاثیر زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند اما در گمنامی هستند و رویکرد غلط دستگاه‌های فرهنگی موجب بی‌مهری به آنها شده است.
وی گفت: وظیفه امروز سینما و تئاتر پرداختن به این موضوعات است. سیاست‌گذاری و حمایت درست از هنر موجب معرفی قهرمانان زیادی است که در دوران دفاع مقدس افتخارآفرینی کردند.